مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند.

توزیع کیت‌های تشخیص سریع کرونا در مراکز منتخب از امروز + هزینه انجام تست

سلامت نیوز:مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به  مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیامک سمیعی  با بیان اینکه طبق دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز توزیع می‌شوند، گفت: بر این اساس تا پایان هفته تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سهمیه کیت سریع آنتی‌ژن خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در مرحله اول مصرف تقریبی یک هفته دانشگاه‌ها بر اساس جمعیت‌شان در اختیارشان قرار می‌گیرد. در این مرحله هدف تامین کیت‌های مورد نیاز فعالیت‌های دانشگاه‌ها در گام چهارم است.

سمیعی با بیان اینکه نمونه‌برداری و آزمایش بر اساس پروتکل‌های ابلاغی انجام می‌شود و هزینه‌ای برای گیرنده خدمت ندارد، ادامه داد: این وسایل برای انجام  آزمایش در آزمایشگاه نیست، بلکه برای مواردی مانند مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به مراکز بهداشتی_ درمانی منتخب یعنی مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند. باید توجه کرد که در آزمایشگاه‌های کووید-۱۹ همچنان تست PCR انجام می‌شود.

 پیش از این نیز سمیعی اعلام کرده بود که در مراکزی که امکان انجام آزمایش آنتی‌ژن ویروس به روش تشخیص سریع را خواهند داشت، نیازی به ارسال نمونه به محل دیگر وجود نداشته و نتیجه هر آزمایش معمولاپس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قابل گزارش خواهد بود.

به گفته وی، از نقاط ضعف روش تشخیص آنتی‌ژن با استفاده از وسایل تشخیص سریع، حساسیت نسبی کمتر آن در مقایسه با روش تشخیص مولکولی است که آن را با محدود کردن استفاده از این روش به افراد علامت‌دار تا حد زیادی جبران می‌کنند.  بنابراین از وسایل تشخیص سریع اساسا باید در افراد علامت دار برای تشخیص بیماری استفاده کرد و موارد استفاده از آن در افراد بی‌علامت بسیار محدود است چون این انتظار وجود دارد که به دلیل تعداد ویروس کمتر در افراد بدون علامت، موارد منفی کاذب بیشتری مشاهده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha