با وجودی‌که شورای شهر تهران خواهان تعطیلی پایتخت به سبک نوروز بود اما خود حاضر نشد برای حفظ سلامت مردم طرح ترافیک را لغو کند و با این اقدام از ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی همچون شلوغی مترو بکاهد.

تهران تعطیل شد؛ طرح ترافیک همچنان پابرجاست/ منفعت‌طلبی مدیریت شهری تا کجا ادامه دارد؟

سلامت نیوز:با وجودی‌که شورای شهر تهران خواهان تعطیلی پایتخت به سبک نوروز بود اما خود حاضر نشد برای حفظ سلامت مردم طرح ترافیک را لغو کند و با این اقدام از ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی همچون شلوغی مترو بکاهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، با ورود به موج سوم کرونا و افزایش آمار تلفات ناشی از آن، شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان سیاستگذار عرصه مدیریت شهری پایتخت به‌طور جدی بر تعطیلی دوهفته‌ای تهران تأکید کرده و براین موضوع پافشاری می‌کرد.

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم تعطیلی شهر تهران  در یکی از جلسات شورای شهر عنوان کرد که در شرایطی که میزان فوتی‌های روزانه در تهران بیشتر از یک هواپیما شده، هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که شرایط بحرانی است و باید چه اقدامی انجام شود که بگوییم ما به بحران رسیده‌ایم؟

تا جایی‌که امکان‌پذیر است از حمل و نقل عمومی استفاده نکنید

با توجه به وضعیت بحرانی پاندمی کرونا، سرانجام ستاد ملی مقابله با کرونا با اعمال محدودیت‌های گسترده تقریباً کشور را به حالت نیمه‌تعطیل در آورد که تهران هم از این قاعده مستثنی نبود اما پس از آغاز تعطیلی‌ها  از روز شنبه کوچک‌ترین تغییری در عملکرد مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان مشاهده نشد و تصاویر منتشر شده از سوی شهروندان در فضای مجازی حاکی از همان ازدحام همیشگی در سیستم حمل و نقل عمومی بود.

با وجودی‌که طبق معمول مدیران شهری منکر این موضوع شدند، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در واکنش به انتشار تصاویر شلوغی مترو در روز اول اعمال محدودیت‌ها عنوان کرد که سرفاصله حرکت قطارها همزمان با اجرای محدودیت‌های مربوط به کرونا کاهش نیافته است و به غیر از ایستگاه‌های تقاطعی تقریباً آمار مسافران در سایر ایستگاه‌ها کاهش یافته است.

محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز با آغاز محدودیت‌ها تنها از شهروندان تهرانی خواست تا جایی‌که برای آن‌ها امکان‌پذیر است از اتوبوس کمتر استفاده کنند.

در تعطیلات دو هفته‌ای به سبک نوروز طرح ترافیک هم باید لغو شود

با وجود گذشت بیش از ۹ ماه از شیوع شرایط بحرانی کرونا همچنان بهبودی در خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل عمومی حاصل نشده و به‌نظر نمی‌رسد که اگر عمر این شورا تمام‌ناشدنی هم باشد جز تکرار صحبت‌های همیشگی، حرف جدیدی برای مردم تهران داشته باشند.

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با نحوه خدمت‌رسانی مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی همزمان با آغاز محدودیت‌های جدید گفت: اعضای شورای پنجم عادت به انجام اقدامات پوپولیستی دارند؛ همیشه شعار می‌دهند و با شعارهایشان قصد عوامفریبی دارند که دیگر مردم آنها را شناخته‌اند.

وی ادامه داد: اگر واقعاً به‌دنبال تعطیلی تهران و حفظ سلامتی مردم بودند، همزمان با تعطیلی دو هفته‌ای، طرح ترافیک را نیز تعطیل می‌کردند و می‌گفتند حال که دولت دو هفته اعلام تعطیلی کرده ما هم برای جلوگیری از ایجاد ازدحام در مترو و اتوبوس طرح را موقتاً لغو می‌کنیم تا مردم بتوانند در شرایط اضطراری راحت‌تر در مناطق طرح ترافیک تردد کنند.

شورای پنجم برای حفظ سلامت مردم از اختیاراتش کوتاه نمی‌آید

این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای پنجم تنها شعار می‌دهد ولی در مواردی که در حوزه اختیارات آنها است نمی‌خواهند کوتاه بیایند. شاید با لغو طرح ترافیک کمی شهر تهران شلوغ شود اما این موضوع باعث کاهش ازدحام در مترو و اتوبوس خواهد شد.

قناعتی افزود: در این شرایط هم باید ظرفیت مترو و اتوبوس اضافه شود و هم فضای فعالیت برای افرادی‌که از این دو مجموعه نمی‌توانند استفاده کنند باز بگذارند.

با وجودی‌که محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش‌تر خواهان تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت به سبک عید نوروز بود اما به‌نظر فراموش کرده که در زمان تعطیلات نوروز علاوه بر تعطیلی فعالیت‌ها، طرح ترافیک هم تعطیل است.

آنچه از عملکرد مدیریت شهری در شرایط بحرانی کرونا برمی‌آید این است که تنها بر صندلی گرم و نرمشان در بهشت نشسته و فقط اظهارات به اصطلاح کارشناسی خود را بدون کمترین تغییر رویه‌ای به شهروندان تهرانی تحمیل کنند و ذره‌ای تلاش برای بهبود خدمات‌رسانی نیز انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha