دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 303483

روانشناس بالینی توضیحاتی درباره چگونگی حفظ و ضمانت سلامت روان افراد توسط والدین ارائه داد.

چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟

سلامت نیوز:روانشناس بالینی توضیحاتی درباره چگونگی حفظ و ضمانت سلامت روان افراد توسط والدین ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،اهورا کاوسی روانشناس بالینی  درباره موضوع اخلاق و سلامت روان اظهارداشت: هر فردی به طور کلی ۵ نیاز اصلی دارد و هر رفتاری که از خودش نشان می‌‌دهد، برای برطرف کردن این نیازهاست که گاهی سازنده و گاهی هم نامؤثر و غیر سازنده است.

وی‌ با بیان اینکه این نیازها به ترتیب بقا، عشق و احساس تعلق، قدرت، آزادی و تفریح و سرگرمی است، گفت: معمولا برای برطرف کردن این نیازها ۳ مدل رفتار از جمله سازمان یافته، نیمه سازمان یافته و خلاقانه توسط افراد صورت می‌گیرد.

 این روانشناس بالینی ادامه داد: افراد از زمانی که یاد می‌گیرند برای برطرف کردن نیازهای اساسی راه‌های اخلاقی بکارگیرند، خواسته‌های آنها به شکل قانون مدارتر و اساسی پیش می‌رود. در واقع گذشتگان هم این موضوع را آموختند و تمدن از همان زمان شروع به شکل گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دین نقش بسیار پررنگ و موثری در معقوله ایجاد اخلاق داشته است، افزود شعر و فلسفه نیز افراد را به سمت و سوی اخلاق مداری سوق می‌دهد و با تقویت خردمندی می‌توان در افراد ارزش‌های انسانی و اخلاقی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه با بهره مندی از موضوع اخلاق می‌توانیم نقش موثری در تربیت بهتر فرزندان ایفا کنیم گفت: آموزش مباحث اخلاقی از طریق گنجینه اطلاعاتی اصیل مانند کتاب و کلاس های روانشناختی، والدین را توانمند می‌کند و باعث می‌شود که از دوران کودکی، این موضوع را در فرزند خود نهادینه کنند و نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی کودک داشته باشند.

کاوسی با تأکید بر نقش اخلاق والدین بر سلامت روان کودکان گفت: والدین خوش خلق و اهل مطالعه در این عصر اطلاعات و محرک‌های آموزشی کاذب فرزندان بسیار سالم‌تری به لحاظ روحی دارند و نباید از نقش اخلاق در جامعه غافل ماند چرا که با استفاده از این موضوع می‌توان سلامت روان کودکان را تضمین کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha