عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد.

قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: قرنطینه دو هفته‌ای چندان تاثیری در حذف زنجیره انتقال کرونا ویروس ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی، اظهار کرد: تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل بیماری کرونا ویروس بی‌تاثیر نیست اما برای قطع زنجیره انتقال باید همه جاها تعطیل می‌شد.

وی افرود: باید ساعات فعالیت تردد در روز را کاهش می‌دادند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا را حذف زنجیره انتقال و رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها و قرنطینه کردن افراد مبتلا دانست.

وی با بیان اینکه زمانی در موفق به کنترل این بیماری می‌شویم که همه مشاغل تعطیل و دولت حمایت معیشتی از مردم داشته باشد، تصریح کرد: حتما دولت معیشت مردم را مورد توجه قرار دهد.  

ابراهیمی گفت: راهبرد ما در حوزه بیماری کرونا ویروس اشتباه بوده است.  

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اساس درمان را تنها روی غربالگری گذاشتیم ،افزود: این درحالیست که باید در زمینه پیشگیری هزینه‌ها می‌کردیم، مشاهده شده که هزینه کرونا را تقبل می‌کنیم و افرادی که تست آنها مثبت بوده اما علائم بیماری را ندارند را رها می‌کنیم در حالیکه این فرد به همراه خانواده باید قرنطینه شود.

ابراهیمی عنوان کرد: باید تلاش شود افراد مبتلا به بیماری را به منظور جلوگیری از سرایت به دیگران به هر طریقی قرنطینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha