صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود دو میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ به کشورهای فقیر و در حال توسعه ارسال می‌شود.

ارسال ۲ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ به کشورهای فقیر در ۲۰۲۱

سلامت نیوز:صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود دو میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ به کشورهای فقیر و در حال توسعه ارسال می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صندوق کودکان ملل متحد امروز (دوشنبه) اعلام کرد: در سال آینده نزدیک طی "عملیاتی بزرگ" دو میلیارد دوز واکسن کروناویروس به کشورهای در حال توسعه ارسال خواهد شد.

بنابر اعلام صندوق کودکان ملل متحد، با بیش از ۳۵۰ شرکت هواپیمایی و باربری همکاری‌هایی انجام گرفته تا واکسن کروناویروس و یک میلیارد سرنگ به کشورهای فقیر از قبیل بروندی، افغانستان و یمن ارسال شود.

در اطلاعیه یونیسف آمده است: این همکاری ارزشمند تا جایی پیش خواهد رفت که از ظرفیت کافی حمل و نقل برای تحقق این عملیات تاریخی اطمینان حاصل شود.

همچنین در نشست G20 رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان متعهد شدند که از توزیع عادلانه واکسن، دارو و تست بیماری کووید-۱۹ در کشورهای فقیرغافل نشوند.

به گزارش جاکارتاپست، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) حتی پیش از همه گیری کووید-۱۹ دسترسی به واکسن عادلانه نبوده و ۲۰ میلیون نوزاد از دریافت واکسن برای در امان ماندن از بیماری‌های شدید، مرگ و ناتوانی محروم بوده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha