هم راه رفتن و هم دویدن می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما دویدن ممکن است انتخاب بهتری باشد. یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۰۸ نشان داد که افراد فقط با پیاده روی مقادیر متوسطی از وزن را کاهش می دهند.

دویدن یا راه رفتن؛ کدامیک بیشتر وزن را کم می کند؟

سلامت نیوز: هم راه رفتن و هم دویدن می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما دویدن ممکن است انتخاب بهتری باشد. یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۰۸ نشان داد که افراد فقط با پیاده روی مقادیر متوسطی از وزن را کاهش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، از سوی دیگر، یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افراد به طور قابل توجهی بیشتر از راه رفتن وزن خود را در دویدن از دست می دهند. در این تحقیق بیش از ۴۵۰۰۰ ورزشکار و دونده طی ۶.۲ سال بررسی شد و مشخص شد که مردان و زنان سنگین وزن بیشتر از پیاده روی وزن خود را در دویدن کاهش می دهند.

البته نتیجه واقعاً به میزان انرژی شما در طی راه رفتن و دویدن بستگی دارد.

راه رفتن و دویدن می توانند سلامت قلب را بهبود بخشند. یک بررسی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که پیاده روی با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۷ نشان داد که افزایش اندک در تعداد قدم های مردم در روز و شدت فعالیت آنها باعث کاهش خطر کاردیومتابولیک آنها مانند دیابت و بیماری های قلبی می شود. همچنین افرادی که روزانه قدم های بیشتری برمی دارند ، دور کمر کمتری دارند ، وزن کمتری دارند و سطح انسولین آنها بهبود می یابد.

علاوه بر این ، یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۳ نشان داد که هم راه رفتن و هم دویدن خطر ابتلا به فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت را کاهش می دهند.

اگرچه به طور کلی دویدن برای بهبود سلامت قلب شناخته شده است ، اما برخی تحقیقات نشان می دهد دویدن بیش از حد می تواند مضر باشد. با این حال ، این فقط برای افرادی است که بیش از دستورالعمل های توصیه شده ورزشی مانند ماراتن هستند.

از آنجا که دویدن یک فعالیت با تأثیر بالاتر از پیاده روی است، دویدن خطر آسیب دیدگی بیشتری دارد. در حقیقت ، پیاده روی کمتر از یک سوم خطر آسیب دویدن را دارد.

هنگام دویدن ، ممکن است زمین بخورید یا مچ پایتان بپیچد، اما این آسیب ها در راه رفتن احتمال کمتری دارد زیرا با سرعت نسبی کندتری نسبت به دویدن راه می روید.

علاوه بر این ، در افراد چاق، پیاده روی بیشتر از دویدن توصیه می شود ، زیرا بار و استرس کمتری در زانو و مچ پا دارند.

به طور کلی ، هر دو راه رفتن و دویدن می توانند به شما در رسیدن به میزان توصیه شده ورزش هفتگی کمک کنند. اگر یک فعالیت با شدت متوسط انجام می دهید باید بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش کنید یا اگر با شدت ورزش می کنید ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه.

هیچ انتخاب صحیحی وجود ندارد که برای سلامتی شما بهتر باشد. بلکه تصمیم گیری بین راه رفتن و دویدن به اهداف منحصر به فرد و عوامل خطر بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر پیر هستید یا مشکلات مفصلی دارید راه رفتن گزینه بهتری برای شماست. برعکس ، اگر شما برای مدت زمان تحت فشار قرار بگیرید ، ممکن است دویدن گزینه عملی تری باشد.

برای افرادی که کم تحرک هستند ، راه رفتن نیز می تواند یک نقطه شروع عالی باشد. از آنجا می توانید به تدریج سرعت و مسافت را افزایش دهید تا جایی که بتوانید شروع به دویدن کنید.

روش run-walk-run شامل تناوب بین دویدن برای مدت زمان مشخص و پیاده روی برای چند دقیقه تعیین شده است.

به عنوان مثال می توانید دو دقیقه بدوید و یک دقیقه راه بروید یا چهار دقیقه بدوید و یک دقیقه راه بروید و سپس چرخه را تکرار کنید.

مربیان و دوندگان می گویند این روش به کاهش خستگی ، جلوگیری از آسیب دیدگی و بهبود سریع کمک می کند. همچنین اگر ایده دویدن برای یک زمان یا مسافت خاص ترسناک به نظر برسد ، می تواند به شما در دویدن راحت باشد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha