دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 303496

با کشف واکسن کرونا این سوال به وجود آمده است که آیا واکسن کرونا برای کودکان حیاتی است که در کنار واکسن‌های آبله و سرخک در دستور کار پزشکان قرار می‌گیرد یا خیر؟

آیا کودکان به واکسن کرونا نیاز دارند؟

سلامت نیوز: با کشف واکسن کرونا این سوال به وجود آمده است که آیا واکسن کرونا برای کودکان حیاتی است که در کنار واکسن‌های آبله و سرخک در دستور کار پزشکان قرار می‌گیرد یا خیر؟

۱.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، متخصصان اطفال پیشنهاد دادند که به کودکان هم واکسن کرونا تزریق شود. داد های اولیه منتشر شده از تولیدکنندگان واکسن شرکت‌های مادرنا و فایزر در این ماه بسیار چشمگیر بوده و نشان می‌دهد هر دو واکسن ممکن است بیش از ٪۹۰ موثر واقع شوند. این نتایج توسط شش گروه بزرگ پزشکی از جمله کالج زنان و زایمان و انجمن پزشکی آمریکا تایید شده است. دکتر ایوان مالدونادو، رئیس کمیته بیماری‌های عفونی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما پیش بینی می‌کنیم که واکسن‌ها، نتایج اثربخشی را در بزرگسالان ایجاد کنند. به همین دلیل از شرکت‌های داروسازی می‌خواهیم که به سرعت آزمایشات خود را گسترش دهند تا این واکسن شامل نوجوانان و کودکان نیز شود.»

۲. هنگامی که کارشناسان با یافته‌های اولیه فایزر و مادرنا آشنا شدند، پیش بینی کردند این احتمال وجود دارد که واکسن‌های متعدد کروناویروس تا بهار آینده به طور گسترده‌ای در آمریکا تولید شوند؛ اما مطلب ناراحت کننده این است که تاکنون کودکان به طور گسترده‌ای از تحقیقات واکسن کنار گذاشته شدند. در اواخر اکتبر شرکت فایرز این اطمینان را داد که می‌توانیم واکسن این شرکت را به نوجوانان بالای ۱۲ سال تزریق کنیم. همچنین شرکت مادرنا نشان داد که قصد دارد آزمایش واکسن خود را در کودکان آغاز کند و برای شروع این کار در انتظار مجوزهای اولیه است.

۳. همه اینها یعنی ممکن است برای کودکان تا سال ۲۰۲۱ واکسنی تولید نشود. این تحقیق زمان بر است و اگر این کار به زودی آغاز نشود احتمال دارد کودکانی که به سن مدرسه نرسیدند، در سالهای آینده هم بدون واکسینه شدن (واکسن کرونا) به مدرسه روند. این موضوع برای انجمن‌های پزشکی اطفال نگران کننده است. البته یک چالش قابل توجه این است که والدین باید بچه‌های خود را داوطلب دریافت درمان آزمایشی کنند. برخی از والدینی که فرزندان خود را در مطالعه فایزر ثبت نام کردند می‌گویند در فضاهای مجازی مورد قضاوت شدید قرار گرفتند.

۴. متخصصان اطفال به دلایل زیادی استناد می‌کنند که چرا آزمایش واکسن‌ کرونا در کودکان ضروری است. اول، به علت سیستم ایمنی بدن متفاوت از بزرگسالان. دوم، به دلایلی که هنوز نمی‌دانیم چرا، پاسخ متفاوت بدن کودکان به ویروس کرونا است. کودکان در مواجه با ویروس کرونا با خطر نادر اما جدی سندرم التهابی چند سیستم در بدن کودکان، یا MIS-C مواجه هستند که به نظر می‌رسد هفته‌ها پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا، به آن دچار می‌شوند. این مهم است که واکسن مناسب کودکان عوارض مشابهی با خود بیماری کرونا در بدن آنها نداشته باشد.

۵. تاخیر در واکسیناسیون کودکان نیز می‌تواند مانع تلاش جمعی ما برای ریشه کن کردن کرونا ویروس باشد. همان طور که دکتر پریا سونی، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان در مرکز پزشکی سدرز-سینای لس آنجلس در ماه اکتبر، گفت: «اگر به کودکان واکسن کرونا تزریق نشود آنها می‌توانند مانند مخزن عفونت باقی بمانند که این موضوع تلاش ما را در کاهش همه‌گیری این بیماری به طور قابل توجهی خنثی می‌کند.» کارشناسان می‌گویند که کودکان باید در اسرع وقت در کارآزمایی‌ها گنجانده شوند تا اعتماد عمومی به واکسن‌ها جلب شود. برای اینکه والدین از تزریق این واکسن به فرزندان خیال‌شان راحت باشد، باید مطالعاتی داشته باشیم که نشان دهد واکسن کرونا در کودکان نیز بی خطر و موثر است.

منبع: هاف پست


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha