ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین مناطق پوست می باشد که اگر دستمالی نامناسب استفاده کنید خیلی سریع به پوست این ناحیه آسیب وارد می شود.

نکاتی در رابطه با استفاده از دستمال توالت که باید رعایت شود

سلامت نیوز:  ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین مناطق پوست می باشد که اگر دستمالی نامناسب استفاده کنید خیلی سریع به پوست این ناحیه آسیب وارد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، استفاده از دستمال یا کاغذ توالت بسیار مرسوم شده است و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند اما استفاده از این دستمال در کنار مزایایی که دارد می‌تواند مشکل آفرین هم باشد. بنابراین برای به حداقل رساندن این مشکلات بهتر است اطلاعاتی راجع به نحوه استفاده و انتخاب نوع دستمال توالت داشته باشید.

سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول می‌کند این است که بالاخره از دستمال توالت استفاده کنند یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت که خشک کردن ناحیه تناسلی برای جلوگیری از ایجاد قارچ بسیار مفید است اما چگونگی این کار مهم است. ناحیه تناسلی ‌جزو حساس‌ترین مناطق پوست است و می‌تواند به راحتی با هرنوع محرک خارجی مانند مواد شوینده عطری یا دستمال کاغذی‌ تحریک شود. متاسفانه بسیاری از ما هنگام خرید دستمال توالت فقط به ظاهر زیبا یا عطر خوش آن توجه می‌کنیم، در حالی‌که مهم‌ترین مشکل این است که مواد و ترکیب‌های موجود در دستمال‌های کاغذی، ‌ جزو مواد آلرژن است به خصوص اگر از نوع عطری باشد که این حساسیت زایی چندین برابر می‌شود.

  چه نوع دستمالی مناسب است؟

بیشتر دستمال های کاغذی در برگیرنده فرمالدئید و مواد تشکیل دهنده فعال هستند و برخی از دستمال های کاغذی معمولا آلوئه ورا، لوسیون، الکل، فسفات، کلر، پروکسید، عطر، رنگ و دیگر مواد را هم در خود دارند که همه این افزودنی ها می تواند باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک در پوست شود و نواحی مربوطه را تحریک کند. بنابراین بعد از این‌که متوجه شدید تحریک و حساسیت پوستی شما به دلیل استفاده از دستمال کاغذی است، مصرف آن را متوقف کنید و به سراغ دستمال های کاغذی بروید که مطمئن هستید مواد افزودنی زیادی به آن ها اضافه نشده  است.  توجه به این نکته ضروری است که دستمال های کاغذی نازک تر و بدون بو، به احتمال زیاد مواد افزودنی زیادی ندارند. اگر بهترین نوع از دستمال کاغذی را پیدا کنید، قطعا از شر خارش، سوزش و حساسیت پوست خلاص خواهید شد.

 استفاده از جایگزین مناسب

وقتی دستمال کاغذی برایتان یک آلرژن محسوب می‌شود، می‌توانید از جایگزین‌ دستمال‌کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده کنید.استفاده از حوله‌های سفید و نخی مناسب است. شما می‌توانید خودتان را در منزل با این حوله‌ها خشک کنید و شب به شب آن‌ها را برای استفاده روز بعد، بشویید. استفاده از حوله‌ یک‌بار مصرف، تنظیف یا گازهای استریل مناسب است.

 از پوشیدن لباس زیر نامناسب بپرهیزید

گاهی برخی از ما به‌دلیل استفاده از لباس‌های زیر پلاستیکی یا نامناسب، دچار مشکل می‌شویم. در این صورت می‌توان با حذف این لباس‌ها و استفاده از لباس زیر نخی که جاذب رطوبت است مشکل را برطرف کرد.

 شیوه استفاده صحیح از دستمال

انتخاب دستمال توالت مناسب یا جایگزین آن یک مسئله است و نحوه استفاده از آن هم مسئله‌ای دیگر و به همان اندازه با اهمیت. متاسفانه برخی  افراد عادت دارند که تمام  محل مورد نظر  را به شدت و با فشار، با دستمال کاغذی خشک کنند، در حالی که این کار نه تنها  توجیه علمی  و بهداشتی ندارد بلکه  باعث ایجاد ضایعاتی  در این قسمت خواهد شد که پاپیلوماتوز نامیده می‌شود.این ضایعات به صورت دانه‌هایی ریز بروز  می کند و اغلب بدون درد، سوزش یا خارش است  اما امکان انتقال آن به همسر یا در صورت زایمان طبیعی، خطر انتقال آن به نوزاد وجود خواهد داشت. در بسیاری از موارد پاپیلوماتوز‌ در صورت قطع استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی، کم‌کم از بین می‌رود.

1-  برای خشک کردن ناحیه تناسلی بعد از شست وشوی ناحیه تنها قسمت‌های خارجی ناحیه تناسلی و کنار‌ پاهای خود را خشک کنید.

2- هر نوع دستمالی باید روی این قسمت‌های حساس، فقط‌ گذاشته و برداشته شود. کشیدن دستمال روی ناحیه باعث ایجاد تحریک و حساسیت خواهد ‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha