اگر در ساعات خاصی در زمان خوابیدن خود بیدار می شوید, براساس طب سنتی چینی, علت خاصی دارد که در ادامه به انها اشاره می کنیم.

چرا در ساعت خاصی از شب از خواب بیدار می شویم؟

سلامت نیوز: اگر در ساعات خاصی در زمان خوابیدن خود بیدار می شوید, براساس طب سنتی چینی, علت خاصی دارد که در ادامه به انها اشاره می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم،  براساس طب سنتی چین، بدن در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز، انرژی‌های مختلفی را در اندام‌های مختلف به دست می‌آورد.

بر این اساس، بیدار شدن در ساعات خاصی از شب می‌تواند حاکی از مسدود شدن مسیر انتقال انرژی و برهم خوردن تعادل طبیعی بدن باشد.

مشکلات سلامت جسمی، روحی و عاطفی از عوامل انسداد انرژی هستند:

9 تا 11 شب

در این فاصله زمانی، سیستم غدد درون‌ریز که متابولیسم و هورمون‌ها را کنترل می‌کنند، تعادل خود را بازمی‌یابند. مصرف غذاهای ناسالم یا سنگین در وعده شام، عامل بیدار شدن در این ساعت‌هاست. بیداری در این ساعت‌ها همچنین می‌تواند به دلیل سطح بالای اضطراب یا نگرانی باشد. با تنفس عمیق یا مدیتیشن می‌توانید آرامش را به خودتان برگردانید.

11 شب تا یک صبح

این ساعت‌ها با عملکرد کیسه صفرا ـ مسئول شکستن چربی‌ها ـ مرتبط است. اگر در این ساعت‌ها بیدارمی‌شوید، احتمالا باید چربی‌های سالم‌تری مصرف کنید. همچنین اگر درگیر قضاوت درباره خودتان یا دیگران هستید، بیداری در این ساعت‌ها می‌تواند به معنی وجود حس نفرت در شما باشد. پذیرش اشتباهات یا بخشش دیگران به آرامش بیشتر کمک می‌کند.

یک تا 3 صبح

در این فاصله، کبد سموم را پاکسازی کرده و خون پاک و تازه است. بیدار شدن در این ساعات به این معناست که کبد، کار زیادی برای انجام دادن دارد (سموم زیادی در بدن وجود دارند). همچنین وجود احساسات منفی مانند خشم و سرخوردگی با بیدار شدن در این ساعت‌ها مرتبط است. تنظیم رژیم غذایی به منظور سم‌زدایی بدن، نوشیدن آب سرد و تلاش برای تخلیه خشم از عوامل کمک‌کننده است.

3 تا 5 صبح

این ساعت‌های صبح با عملکرد شش‌ها و نیز با احساس غم و اندوه ارتباط دارد. در طول این ساعات، شش‌ها اکسیژن جمع‌آوری می‌کنند و آن را به اندام‌ها می‌رسانند. اگر در این ساعت‌ها بیدار می‌شوید، بهتر است غذای سالم‌تری مصرف یا هوای پاک‌تری تنفس کنید. به دلیل ارتباط این ساعت‌ها با غم و اندوه، بیداری در چنین ساعاتی می‌تواند حاکی از افسردگی باشد. گریه کردن و تکنیک‌های تنفسی به برطرف شدن مشکل کمک می‌کند.

5 تا 7 صبح

پاکسازی و تجدید نیروی روده بزرگ در این ساعت‌ها انجام می‌شود. دیروقت غذا خوردن یا تغذیه ناسالم باعث می‌شود، روده بزرگ در این ساعت‌ها برای ازبین بردن سموم، فعالیت زیادی داشته باشد. نوشیدن آب زیاد از راه‌های کمک‌کننده به عملکرد این سیستم است. مشکلات عاطفی نیز می‌تواند عامل بیدارشدن در این ساعت‌ها باشد. برای به خواب رفتن دوباره می‌توانید از کشش‌های ماهیچه‌ای یا دوش گرفتن کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha