چای بابونه می تواند یک درمان خانگی مفید برای کمک به درمان بیماری های مختلفی باشد ، از اختلال خواب و اختلالات بهداشت روانی گرفته تا درد مزمن. شب هایی که بعد از شام یک فنجان چای بابونه می نوشید ، ممکن است احساس آرامش و آمادگی بیشتری برای خواب نسبت به آن شب هایی که این نوشیدنی را مصرف نمی کنید، داشته باشید. اما فقط گرمای مایع نیست که آرامش می بخشد. بابونه دارای خواصی است که در واقع به بهبود کیفیت خواب و روحیه ، حمایت از سلامت استخوان و تسکین درد کمک می کند.

۴ مزیت شگفت‌انگیز چای بابونه

سلامت نیوز: چای بابونه می تواند یک درمان خانگی مفید برای کمک به درمان بیماری های مختلفی باشد ، از اختلال خواب و اختلالات بهداشت روانی گرفته تا درد مزمن. شب هایی که بعد از شام یک فنجان چای بابونه می نوشید ، ممکن است احساس آرامش و آمادگی بیشتری برای خواب نسبت به آن شب هایی که این نوشیدنی را مصرف نمی کنید، داشته باشید. اما فقط گرمای مایع نیست که آرامش می بخشد. بابونه دارای خواصی است که در واقع به بهبود کیفیت خواب و روحیه ، حمایت از سلامت استخوان و تسکین درد کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در اینجا چهار مزیت نوشیدنی چای بابونه با پشتوانه علمی آورده شده است.

چای بابونه ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد

مدت هاست که چای بابونه در درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیلش این است که بابونه حاوی آپیژنین است که یک فلاونوئید است. فلاونوئیدها ترکیبات شیمیایی هستند که به گیاهان رنگ می دهند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به بدن در مبارزه با سموم کمک می کنند.

آپی ژنین به گیرنده های GABA در مغز متصل می شود. گیرنده های GABA همان گیرنده هایی هستند که داروهای ضد اضطراب تجویز شده بنام بنزودیازپین ها را هدف قرار می دهند. این بدان دلیل است که مشخصات شیمیایی آپیژنین مشابه بنزودیازپین ها است. بنابراین ، همانند داروهای ضد اضطراب ، چای بابونه نیز می تواند احساس آرامش و حتی آرام آرام داشته باشد.
 بابونه ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

برخی شواهد نشان می دهد که چای بابونه از سلامت استخوان حمایت می کند. فلاونوئیدهای موجود در بابونه به ترمیم و رشد استخوان ها کمک می کند. همچنین ممکن است به تنظیم فعالیتهای سالم استخوان سازی کمک کند.

این یافته ممکن است به ویژه برای خانم هایی که مستعد پوکی استخوان هستند با رسیدن به یائسگی ، کاهش استروژن و از بین رفتن توده استخوان تأثیرگذار باشد. یک مطالعه شیمی غذایی در سال ۲۰۰۴ نشان می دهد که بدن بابونه را تقریباً مانند استروژن تشخیص می دهد و ممکن است بابونه توانایی تحریک سلول های سازنده استخوان را داشته باشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

بابونه ممکن است به تسکین درد قاعدگی کمک کند

درد قاعدگی می تواند تا ۹۳٪ از زنان را در طول زندگی خود تحت تأثیر قرار دهد. چای بابونه ممکن است یکی از راه های رسیدن به تسکین درد باشد.

نوشیدنی های گرم و آرامش بخش می توانند درد را از بین ببرند. اما بابونه بهتر است زیرا مانند نعناع و سایر گیاهان دارای خواصی است که اسپاسم عضلات غیر ارادی را برطرف می کند.

گرفتگی عضلات توسط اسپاسم تشدید می شود ، همچنین خاطرنشان می کند که ساختار شیمیایی بابونه حاوی اسیدهای آمینه است که با شل شدن رحم باعث تسکین می شود.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ممکن است از چای بابونه برای درمان درد قاعدگی استفاده شود. این مطالعه به این نتیجه رسید که کسانی که قبل از شروع قاعدگی دو بار در روز چای می نوشیدند ، تسکین درد و اضطراب را تجربه کردند. هنوز هم ، مطالعات بیشتری درباره این طبیعت باید انجام شود.

بابونه ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند

بابونه بیشتر از هر واکنش بیوشیمیایی که ایجاد می کند ، اضطراب را به دلیل تأثیر آن بر روی علائم بیماری بهبود می بخشد. با بهبود خواب ، شل شدن عضلات ، کاهش فشار خون و ایجاد حالت آرامش ، می تواند علائم اضطراب مانند بی خوابی و تحریک پذیری را بهبود بخشد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha