رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینهکرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.

آغاز بررسی ادعای آزمایش داروهای خارجی کرونا بر روی ۳ هزار ایرانی

سلامت نیوز:رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینهکرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سلتمت نیوز به قنل از ایسنا، حجت الاسلام درویشیان در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ایجاد واحد واکنش سریع در بخش های مختلف نظارتی و قضایی دستگاه قضا برای رسیدگی به موضوعاتی که بهدلیل برخی حساسیت های اجتماعی باید با فوریت پیگیری شوند، اظهار داشت: در موضوع تخریب آلونک در بندرعباس، اداره کل بازرسی استان به صورت شبانه شهردار و ۱۳ نفر از افراد دخیل و مرتبط با این موضوع را دعوت کرد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش قوه قضائیه،حجت الاسلام درویشیان خاطر نشان کرد: در جریان بررسی این موضوع مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی مأموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی نظیر کسب مجوز مقام قضایی یا حضور نیروی انتظامی را طی نکرده که این کار واجد وصف کیفری تشخیص داده شده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش قیمت مرغ از ۲۳ به ۳۵ هزار تومان در روزهای اخیر، اعلام کرد: از ابتدای سال چندین گزارش هشدار به بخش های مربوطه ارائه شده و راهکارهای کارشناسی کنترل و کاهش قیمت مرغ نیز در این گزارش ها به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده است.

حجت الاسلام درویشیان افزود: یکی از علل این افزایش قیمت کمبود نهاده ها بود که مقدار قابل توجهی از آن در گمرک رسوب کرده بود که هفته گذشته با پیگیری ها ترخیص شد. عدم افزایش قیمت جوجه یک روزه با وجود افزایش قیمت مرغ نیز عملاً تولید این محصول را به شدت کاهش داده که همین مسأله موجب افزایش قیمت شده است.

تعیین تعرفه خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکلیف قانون برنامه برای تعیین تعرفه خدمات دندانپزشکی بخش های غیردولتی و خصوصی اعلام کرد: عدم اجرای بند الف احکام دائمی برنامه به عنوان یک ترکفعل مورد پیگیری قرار گرفت و با اقدامات این سازمان شورای عالی بیمه سلامت در وزارت بهداشت در تاریخ چهاردهم مرداد ماه اقدام به تصویب تعرفه مذکور کرده که هیأت وزیران ۲۵ آبان آن را تأیید و اول آذر ماه برای اجرا ابلاغ کرده است.

حجت الاسلام درویشیان خاطر نشان کرد که تعیین این تعرفه، نتیجه بسیار مهمی برای تسهیل درمان دندان افراد کم درآمد خواهد داشت.

آغاز بررسی ادعای آزمایش داورهای خارجی بر روی ۳ هزار بیمار ایرانی

وی در ادامه از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی در یک طرح تحقیقاتی با نظارت سازمان بهداشت جهانی ۳۰ کشور با بیش از ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد مطالعه قرار گرفته اند که تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینهکرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha