سلامت نیوز :كنفرانس جدید ایدز با حضور رییس دفتر برنامه مقابله با ایدز سازمان ملل در رم افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مایكل سیدیب، رییس اجرایی دفتر مقابله با ایدز سازمان ملل (UNAIDS) درمراسم افتتاحیه این كنفرانس خاطرنشان كرد كه دسترسی به داروهای ایدز جهت كمك به درمان یا پیشگری این كنفرانس خاطرنشان كرد كه دسترسی به داروهای ایدز جهت كمك به درمان یا پیشگیری از شیوع بیماری باید افزایش پیدا كند و محروم كردن میلیون‌ها نفر از افراد نیازمند از این داروها به لحاظ اخلاقی و انسانی كار اشتباهی است.

مایكل سیریب تاكید كرد: این شكاف در دسترسی به خدمات درمانی ایدز هم درداخل كشورها و هم در بین كشورهای مختلف جهان باید كاهش پیدا كند.

خبرگزری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: این مقام رسمی سازمان ملل از مسوولان درخواست كرد: امكان تحویل دارو به تمام نقاط جهان باید بهبود پیدا كند و همچنین مدت زمانی كه طول می‌كشد تا پیشرفت‌های جدید علمی در زمینه مقابله با این بیماری به ملت‌های فقیر و بی بضاعت برسد باید كاهش پیدا كند. همچنین همكاری بین كشورها، شركت‌های داروسازی و سازمان‌های بین‌المللی برای دستیابی به اهداف فوق باید حتی المقدور افزایش یابد.

سیدیب در افتتاحیه این كنفرانس بین‌المللی ایدز در رم تصریح كرد: ما باید با استفاده از خلاقیت‌ها بر نابرابری‌ها و شكاف‌های اجتماعی در این عرصه غلبه كنیم.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، در آفریقا كه آسیب‌پذیرترین قاره به لحاظ شیوع بیماری ایدز به شمار می‌آید در حال حاضر 6.6 میلیون نفر به داروی ایدز دسترسی دارند اما 9 میلیون نفر دیگر كه به این داروها نیازمند هستند هنوز درلیست انتظار دریافت دارو به سر می‌برند. در آمریكا نیز بسیاری از مسوولان برنامه‌های دولتی كه وظیفه دارند در توزیع داروی ایدز به بیماران كمك كنند همچنان درلیست انتظار هستند.

سیدیب می‌گوید: بسیاری ازافرادی كه در انتظار دارو هستند نمی‌دانند كه چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد. آیا ما می‌توانیم به آنها بگوییم كه باید منتظر مرگ خود باشند منتظر نگه داشتن 9 میلیون نفر و خانواده‌های آنها به لحاظ اخلاقی كار درستی نبوده و از نظر اجتماعی غیرقابل قبول است.

این كنفرانس درست چند روز پس از اعلام خبر یك دستاورد پزشكی مهم در زمینه متوقف ساختن شیوع ویروس ایدز آغاز شده است. براساس این خبر جدید، مطالعه انجام شده در آفریقا نشان داد كه نوعی داروی جدید ایدز تولید یك شركت داروسازی آمریكایی در پیشگیری از شیوع این ویروس بسیار موثر است به طوری كه خطر بروز این عفونت را در كسانی كه به طور مرتب از آن استفاده كنند تا 78 درصد كاهش می‌دهد.

طبق آماری كه در این كنفرانس ارائه شد، بیش از 25 میلیون نفر از زمان آغاز اپیدمی این بیماری در 30 سال پیش تاكنون بر اثر ابتلا به بیماریهای مرتبط با ایدز جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر نیز 33.3 میلیون نفر به این ویروس آلوده هستند. همچنین روزانه 7000 نفر در سراسر جهان آلوده به ایدز می‌شوند و بیش از 4900 نفر از این مبتلایان روزانه می‌میرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha