۱۰ میلیون خانوار مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا در مرحله دوم می‌شوند.

زمان واریز وام یک میلیونی کرونا مشخص شد

سلامت نیوز: ۱۰ میلیون خانوار مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا در مرحله دوم می‌شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، با تصمیم دولت مقرر است در دومین مرحله پرداخت وام کرونا به متقاضیان ، یک میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت گردد. طبق اعلام عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی تامین این منابع از محل منابع بانک مرکزی نخواهد بود . این تسهیلات از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای جبران بخشی از خسارات ناشی از کرونا پرداخت می گردد .

 پیش از این نیز یک میلیون تومان تسهیلات به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شد و تا کنون ۵ قسط از محل یارانه پرداختی به این افراد کسر شده است. مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفتگو با رادیو ایران اعلام کرده است که حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه این وام واریز خواهد شد.

به گفته وی، مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا به یارانه‌بگیر معیشتی تعلق می‌گیرد که شامل حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار است.همانند دیگر طرح‌های حمایتی دولت، وظیفه شناسایی خانوارها به عهده وزارت کار است و این وزارتخانه همانند دور قبلی یک پیامک به سرپرستان خانوار می‌فرستد.

در این پیامک از سرپرستان خانوار پرسیده می‌شود که اگر مایل به دریافت مرحله دوم وام کرونا هستند کد تایید را بفرستند.

اقساط این وام از محل یارانه معیشتی کسر می‌شود، بازپرداخت آن نیز ۳۱ قسط ۳۵ هزار تومانی است از یارانه معیشتی کسر می‌شود.به گفته شهرزاد دانشمند، لیست مشمولان از سوی وزارت کار شناسایی، جمع‌بندی و به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

او همچنین در خصوص کسانی که مرحله اول وام کرونا را گرفته‌اند گفت: فردی مرحله اول را دریافت کرده و جزو یارانه معیشتی بگیران نیز باشد، اگر مشمول دریافت مرحله دوم نیز شناسایی شود این مرحله از وام را نیز می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha