دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

مومنی گفت: ۵.۴ درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است.

۵ درصد معتادان کشور زنان هستند

سلامت نیوز: مومنی گفت: ۵.۴ درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مراسم امضای تفاهم نامه اجرایی یاریگران زنان با رویکرد کاهش تقاضا مواد مخدر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به موضوع اعتیاد تاکید داشتند همچنین رییس جمهوری بر موضوع طرح یاریگران زندگی و ساماندهی معتادان متجاهر به ویژه زنان تاکید داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تجارت سیاه مواد مخدر یکی از تجارت‌های بزرگ دنیاست، گفت: هر از چندگاهی شگردهای جدیدی توسط قاچاقچیان برای افزایش مخاطبان استفاده می‌شود. یکی از آن این بود که با شیوع کرونا به تبلیغ تاثیر مواد مخدر برای پیشگیری از کرونا پرداختند و تمام این حرف‌ها کذب محض است.

مومنی ادامه داد: از دیگر اقدامات قاچاقچیان این است که، اقشاری از جمعیت را مورد هدف قرار میدهند تا مشتریان بیشتری جذب کنند، یکی از این اقشار زنان است و در دو دهه اخیر بر روی افزایش آمار ابتلای زنان به اعتیاد کار کردند و این جامعه را مورد هدف قرار دادند هرچند که تا حدی هم موفق شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس آخرین شیوع شناسی در حوزه اعتیاد، گفت: ۵.۴ درصد معتادان کشور بانوان هستند و نشان می‌دهد عدد کمی است هرچند یک نفر هم در بین بانوان زیاد است. در دنیا ۳۰ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر زنان هستند، آمریکا لاتین ۳۰ درصد زنان، برخی کشورهای اروپا ۴۰درصد زنان و در آسیا ۱۵ درصد زنان معتاد هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مکزیک بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، ۱۵۷ درصد رشد ابتلای زنان به اعتیاد بوده است، گفت: از جمعیت ۱۴ میلیونی زنان در افغانستان، یک میلیون نفر معتاد هستند که در دهه اخیر هم ۳ برابر شده است و بخش وسیعی از جامعه زنان را مورد هدف قاچاقچیان قرار گرفته اند.

مومنی تصریح کرد: فریب‌های فرهنگی و ترویج باورهای غلط مبنی بر مصرف مواد برای کاهش وزن، آرامش، مقابله با مشکلات روحی و... دلایل ابتلا و گرایش زنان به اعتیاد است. پشت این تبلیغات قاچاقچیان مواد مخدر است. جمهوری اسلامی در این حوزه اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha