یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور پرداخت.

امروز سه‌شنبه ۴ آذر در کدام شهر‌ها باران می‌بارد؟

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی، گفت: طی بیست و چهار ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد را خواهیم داشت.

وی افزود: ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم شاهد بارش‌های رگباری خواهند بود که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد شد.

این کارشناس ادامه داد: فردا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، اما در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت به ویژه در تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب است و سامانه بارشی جدید از اواخر وقت چهارشنبه از شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.

رفیعی افزود: بارش‌ها ابتدا به شکل پراکنده در این مناطق خواهد بود، اما روز پنجشنبه علاوه بر شدت بارش‌ها گستره بارش‌ها کل نوار غربی کشور و همین طور استان‌های قزوین، تهران و البرز را در بر خواهد گرفت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در غرب سواحل دریای خزر مثل غرب مازندران و گیلان هم بارش خواهیم داشت. در خوزستان شمال بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس هم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
 

وی ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و همین طور شمال غرب بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

رفیعی بیان کرد: روز جمعه به جز نوار شرقی سایر مناطق کشور همچنان بارش‌ها را خواهند داشت و در سواحل غربی خزر و استان خوزستان، فارس، جزایر خلیج فارس و همینطور بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شرق لرستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: هوای امروز تهران نیمه ابری خواهد بود که گاهی با افزایش ابر و وزش باد و گاهی هم بارش‌های پراکنده همراه خواهد شد.

وی افزود: حداکثر دما در تهران امروز پیش بینی می‌کنیم به یازده درجه بالای صفر برسد و حداقل دما چهار درجه بالای صفر خواهد بود.

بنا به گفته این کارشناس هواشناسی صبح امروز اردبیل با چهار درجه زیرصفر سردترین مرکز استان بوده و پس از آن ارومیه با سه درجه زیر صفر و نیز همدان و شهر کرد با دو درجه زیر صفر سردترین نقاط کشور هستند. بندرعباس هم با ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha