دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱

تیمی از پژوهشگران دانشگاه کورنل توانست به یکی از غایی‌ترین پرسش‌ها در پژوهش‌های آلزایمر پاسخ دهد و آن شناسایی ژنی در انسان است که خطر بروز پیش شرط آلزایمر یا آنچه که اختلالات ملایم شناختی نامیده می‌شود را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز :تیمی از پژوهشگران دانشگاه کورنل توانست به یکی از غایی‌ترین پرسش‌ها در پژوهش‌های آلزایمر پاسخ دهد و آن شناسایی ژنی در انسان است که خطر بروز پیش شرط آلزایمر یا آنچه که اختلالات ملایم شناختی نامیده می‌شود را افزایش می‌دهد.
استاد چارلز برینرد، استاد رشد انسان در دانشکده محیط زیست انسانی در کورنل گفت: ما درباره این یافته‌ها بسیار هیجان زده هستیم، زیرا آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا بخشی از جامعه را که می‌تواند از درمان‌های موثر در پیشگیری از آلزایمر نوع زوال عقل(دمانس) سود برد شناسایی کنیم.
برینرد یکی از دو نویسنده مقاله‌ای با عنوان «آیا ژنوتیپ آپولیپوپروتیین E علامت زیستی برای اختلالات ملایم شناختی است؟» است.
پژوهش‌های پیشین، آلل E4 از ژنوتیپ آپولیپوپروتیین E را به عنوان پیش شرط آلزایمر شناسایی کرده بود، اما دانشمندان نتوانسته بودند این ژن را با استفاده از داده‌هایی که از نظر آماری هم قابل توجه و هم اتکا باشد، بررسی کنند.
تیم این پژوهش مجموعه عظیمی از داده‌ها را از موسسه‌های متعدد گردآوری كرد که نمایانگر افراد سالمند از تمامی نواحی، و گروه‌های نژادی و قومیتی در ایالات متحده آمریکا بود.
دسته‌بندی زیرگروه‌های اختلال ملایم شناختی نیز از دیگر موفقیت‌های کلیدی این مطالعه به شمار می‌آید. این مطالعه همچنین به صورت کلی بیان می‌کند که چگونه تعیین معیارهای تازه برای زیرگروه‌های مختلف اختلال کمک کرد تا از اشتباهاتی که گریبانگیر مطالعه‌هایی شد که در گذشته تلاش كردند تا میان ژن ناهمسان E4 و پیش شرط آلزایمر ارتباط برقرار كنند، اجتناب کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha