سلامت نیوز :با انجام چهار آزمایش بالینی بر روی کودکان مبتلا به تنبلی چشم متوسط تا شدید مشخص شد، کودکان در سنین پایین‌تر بهتر به روش‌های درمانی پاسخ می‌دهند و وضوح تصویر در بین کودکان 3 تا 7 ساله بهتر انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا  با توجه به تجزیه و تحلیل پژوهش‌های پیشین مشخص شد که کودکان کم سن‌تر بهتر به درمان تنبلی چشم پاسخ می‌دهند در همین راستا محققان کلینیک مایو رویچستر با بررسی اطلاعات آنالیز متا از 966 کودک که در 4 آزمایش بالینی شرکت کرده بودند دریافتند کودکانی که بین سنین 3 تا 7 سال قرار دارند نسبت به کودکانی با سنین 7 تا کمتر از 13سال بهتر به درمان تنبل متوسط و شدید چشم پاسخ می‌دهند.

پژوهشگران گروه تحقیقاتی بیماری‌های چشم کودکان معتقدند که هیچ تفاوتی در پاسخ به درمان بین خردسالانی که در سنین 3 تا کمتر از 5 سال و کودکانی که در سنین 5 تا کمتر از 7 سال هستند با تنبلی چشم متوسط دیده نمی‌شود اگرچه کودکان با رنج سنی گروه اول با تنبلی چشم شدید به درمان پاسخ بهتر و سریعتری نسبت گروه سنی دوم دارند. با وجود کاهش پاسخ به درمان در کودکان با سنین بالاتر اما هنوز در این گروه نیز پیشرفت‌هایی در وضوح تصاویر و بعضی دیگر از مزایای قابل توجه دیده می‌شود.

جاناتان م هولمز و همکارانش بر پایه نتایج بدست آمده از این پژوهش در نشریه «Archives of ophthalmology» می‌نویسند: با وجود این که پیشرفت‌ها در وضوح تصاویر در تمام گروه سنی بین 3 تا زیر 13 سال وجود دارد اما کودکان 7 تا زیر 13 سال کمتر به درمان تنبلی چشم پاسخ می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha