سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 30354
سلامت نیوز : دردهایی که معمولا یکی دو ثانیه طول كشیده و قلب یك لحظه تیر می كشد و بلافاصله تمام می ‌شود، معمولا حمله قلبی نیستند.

درد ناشی از حمله قلبی معمولا چند دقیقه طول می ‌کشد و این حمله معمولا با احساس سنگینی در قفسه سینه، درد و فشار در این ناحیه و گه گاه با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است.

براساس این گزارش علایمی همچون تنگی نفس، حالت تهوع، احساس سرگیجه و عرق سرد نیز تشخیص حمله قلبی را در ذهن پزشک تایید می‌ کنند.

حمله قلبی معمولا به دنبال یک فعالیت سنگین یا یک استرس شدید اتفاق می ‌افتد و در اغلب موارد، پس از چند دقیقه استراحت و استفاده از قرص زیرزبانی نیتروگلیسیرین از بین می ‌رود.

ریشه حمله قلبی رسوبات چربی یا لخته ‌های خونی است كه جلوی خون رسانی به قلب را می ‌گیرند و اجازه نمی دهند غذا و اکسیژن کافی به عضله قلب برسد و این موارد در نهایت منجر به بروز درد قلبی می ‌شود.

چگونه از یک حمله قلبی جان سالم به در ببریم؟

بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نامنظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود 10 ثانیه قبل از دست دادن هوشیاریش، وقت دارد.

این افراد می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند، ولی چگونه؟ پیش از هر سرفه باید نفس عمیق کشیده و سرفه عمیق و کش دار انجام دهند به نحوی كه خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کند.

توالی یک نفس و یک سرفه باید حدودا هر دو ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود، تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد.

نفس های عمیق، اکسیژن را به داخل شش‌ها می‌کشد و حرکت‌های سرفه، موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود.

براساس گزارش دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، این فشار فشرده کننده روی قلب، موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود. بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha