سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 303550

درمان ویروس کرونا با آنتی بادی حدود ۱ ماه پیش روی ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا، انجام شد و آمریکا به تازگی درمان با روش آنتی بادی را تصویب کرده است.

درمان ویروس کرونا با آنتی بادی تصویب شد

سلامت نیوز:درمان ویروس کرونا با آنتی بادی حدود ۱ ماه پیش روی ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا، انجام شد و آمریکا به تازگی درمان با روش آنتی بادی را تصویب کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، در اظهارات آمریکا آمده است که به منظور کاهش بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها، با استفاده از ترکیب دو آنتی بادی، موجب بهبود بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها شدند. البته هنوز آمریکا در صدر جدول فوتی‌های کرونا قرار دارد و این موضوع که «آیا آنتی بادی برای همه‌ی مردم استفاده می‌شود یا فقط بیماران خاص، مانند رییس جمهور؟» هنوز در هاله‌ای از ابهام است. در ادامه «ایرنا زندگی» شما را با اطلاعاتی درباره‌ی آنتی بادی که آمریکا آن را درمان کرونا اعلام کرده است، همراهی می‌کند.

لئونارد شلیفر، رئیس و مدیر عامل شرکت رگنلون ( کشف کننده‌ی آنتی بادی)، گفت: «این اقدام گام مهمی در مبارزه با ویروس کرونا بود، چرا که بیماران پرخطر (مانند بیماران قلبی، کلیوی و دیابتی) در آمریکا در اوایل دوره عفونت خود به یک درمان امیدوارکننده دسترسی خواهند داشت.» درمان با آنتی بادی، دومین درمان مصنوعی برای کرونا است که در لیست دریافت تایید استفاده اضطراری از FDA قرار گرفت و در تاریخ ۹ نوامبر این تایید اعطا شد. سیستم ایمنی بدن انسان به طور طبیعی با توسعه پروتئین‌های مبارزه (به نام آنتی بادی) با عفونت موجود در بدن مقابله می‌کند. روش آنتی بادی، روشی است که آمریکا آن را بعد از واکسن کرونا، دومین راه درمان ویروس کوید ۱۹ شناخته است همان پروتئین‌های مبارز (گلبول‌های سفید دارای حافظه‌ی مقابله با کرونا) به بدن بیماران مبتلا به کرونا است. کارشناسان می‌گویند: «عملکرد آنتی بادی به این صورت است که با اتصال یک پروتئین سطحی ویروس کرونا و متوقف کردن حمله به سلول‌های انسانی بدن مانع از تولید و گسترش عفونت در بدن می‌شود.» FDA گفت: «داده‌ها نشان می‌دهند که آنتی بادی بر ۷۹۹ بیمار غیر بستری با علائم خفیف تا متوسط موثر عملکرده است.»

 تولید تعداد ۸۰ هزار دوز آنتی بادی

شرکت رگنلون گفت انتظار دارد تا پایان ماه نوامبر تا ۸۰ هزار دوز از این آنتی بادی تهیه کند سپس تا پایان ماه ژانویه برای درمان ۳۰۰ هزار بیمار تدارک آنتی بادی ببیند. دولت آمریکا گفته است که تمام هزینه‌های آنتی بادی را تقبل می‌کند و بیماران بدون پرداخت هزینه‌ای از این روش درمان بهره‌مند خواهند شد. این خبرها در حالی است که تنها در دو روز گذشته بیش از ۳۶۰ هزار مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است. دوز توصیه شده ۱۲۰۰ میلی گرم از هر یک از دو آنتی بادی است که در مجموع ۲۴۰۰ میلی گرم می‌شود و در یک مرحله به بیمار تزریق خواهد شد. رگنلون بیش از ۴۵۰ میلیون دلار از دولت آمریکا به خاطر تلاش‌ها برای توسعه‌ی داروی کرونا تحت عنوان «عملیات وارپ اسپید» دریافت کرده است. این شرکت اعلام کرد که یکی از آنتی بادی‌ها از بدن انسان و دیگری از بدن موشی است که سیستم ایمنی آن اصلاح شده است سپس سلول‌های ایمنی را برداشت کردند و با آن آنتی بادی‌ها را ساختند و در یک آزمایشگاه رشد دادند، تا یک درمان توده‌ای ایجاد کنند. آنتی بادی کرونا مانند واکسن‌هایی که توسط فایزر و مدرنا توسعه یافتند، با آموزش سیستم ایمنی بدن کار می‌کنند تا آنتی بادی‌های خاص خود را بسازند و هنگام مواجه با ویروس آماده باشند.

منبع: مدیکال اکسپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha