سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
سلامت نیوز : معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران از کاهش متکدیان و افزایش بی سابقه دستفروشان در تهران خبر داد و افزود: هزینه نگهداری از هر متکدی در گرمخانه ها ماهانه بیش از 200 هزار تومان است.
رضا جاگیری در گفتگو با مهر با بیان اینکه طرح ضربتی جمع آوری متکدیان از سطح شهر تهران موجب کاهش شدید متکدیان از سطح شهر شده است گفت: متکدیان با استفاده از خلاهای قانونی به جای گدایی دستفروشی می کنند که برای برخورد با آنها خلا قانونی داریم.

وی افزود: شهرداری تهران به استانداری پایتخت برای چاره جویی در برخورد با دستفروشان نامه ای ارسال کرده و استانداری هم از دستگاه قضا خواسته است تا برای مقابله با دستفروشی راهکاری ارائه کند.

معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران از توسعه گرمخانه ها در پنج پهنه تهران خبر داد و افزود: در این طرح هر چهار منطقه تهران صاحب یک گرمخانه می شوند که هر گرمخانه در صورت تامین زمین حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد. البته برای تحقق این طرح نیاز به تامین بودجه از سوی دولت و شهرداری دارد.

جاگیری در پاسخ به این پرسش که هزینه نگهداری از هر متکدی در گرمخانه های تهران چقدر است گفت: روزانه حدود 50 تا 60 متکدی از سطح شهر جمع آوری شده و وارد گرمخانه ها می شوند که با احتساب هزینه های غذا و نگهداری و کارکنان ماهانه 200 هزار تومان هزینه نگهداری از هر متکدی است که البته هزینه های درمانی در این عدد لحاظ نشده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha