مشمولان دریافت وام یک میلیونی کرونا می توانند از امروز درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی کرونا

سلامت نیوز: مشمولان دریافت وام یک میلیونی کرونا می توانند از امروز درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه و البته بعد از پافشاری مجلس به پرداخت یارانه های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به ۱۱ میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت ۴ ماه نیز ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون نفر می پردازد.

طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند.

نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

گفتنی است، متقاضیان صرفاً باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال نمایند، شهروندان عزیز تنها یک بار پیامک ارسال کنند.

مهلت متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک به سر شماره 6369 از امروز سه شنبه 4 آذر شروع شده و تا هفته آینده سه‌شنبه 11 آذر ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام وزارت رفاه،‌ پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر، داده‌های اطلاعاتی پایش خواهد شد. در هفته سوم از 20 آذر الی 27 آذر به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک‌میلیون‌تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ 1399/01/09 ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

ضمن اینکه کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ یک‌میلیون ریال به‌ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به‌مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 درنظر گرفته می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha