سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع کووید-19 در استان فارس را تشریح کرد.

وضعیت کرونا در فارس/مرگ و میر بالاتر از میانگین کشوری

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت شیوع کووید-19 در استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری با اشاره به وضعیت کرونا در استان فارس، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان فارس، همچنان دارای روند صعودی است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، داراب، جهرم، سپیدان، سروستان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، مرودشت و ممسنی در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر و شهرستان‌های اِوَز، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرمبید، خف، خُنج، زرین دشت، سرچهان، کازرون، گراش، لارستان، لامرد و نی‌ریز در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط قرار دارند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته، بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان فارس حدود ۲۱.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص، پایین‌تر از میانگین کشوری است. همچنین در هفته گذشته بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان فارس، حدود ۵۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: از نقاط قوت مدیریت اپیدمی بیماری در استان فارس، بالا بودن میزان تست‌های روزانه و به دنبال آن افزایش تعداد شناسایی موارد بیماران بوده است. در زمان شیوع بیماری در کشور بیش از ۴۷۵ هزار تست PCR در این استان انجام شده است. در حال حاضر ۲۳۴۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس بستری هستند که ۳۸۸ نفر از آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری گفت: امیدواریم با همکاری جدی‌تر مردم استان فارس در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همراهی آنها در اعمال محدودیت‌های سراسری مصوب و همچنین نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی استان، در اجرای هرچه مطلوب‌تر پروتکل‌ها، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان فارس باشیم.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha