نتایج یک مطلعه ۱۰ ساله روی ۱۹ هزار مرد داوطلب شرکت کننده در آزمایش ها نشان داد که علائم بزرگ شدن غده پروستات با خطر بروز سرطان این غده ارتباطی ندارد.

سلامت نیوز : نتایج یک مطلعه ۱۰ ساله روی ۱۹ هزار مرد داوطلب شرکت کننده در آزمایش ها  نشان داد  که علائم بزرگ شدن غده پروستات با خطر بروز سرطان این غده ارتباطی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، دکتر یان ام تامپسون، رئیس مرکز مطالعات و سرطان درمانی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس و سرپرست این مطالعه تاکید می کند: با وجود توصیه های برخی گروه های بهداشتی، این یافته ها نشان می دهد که برای دریافت نتایج دقیق تر مردان و پزشکان برای تشخیص احتمالی سرطان به جای اندازه پروستات باید به فاکتورهای دیگری مثل سطح آنتی ژن مخصوص این غده و سایر فاکتورها توجه کنند.

این مطالعه در  سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ میلادی انجام شده و شرح آن در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی به چاپ رسیده است.

بیش از نیمی از مردان بالای سن ۶۰ سال به بزرگ شدن پروستات ( PBH ) یا Benign Prostatic Hypertro دچار و احتمال بروز این حالت با افزایش سن بیشتر می شود و در سن ۸۰ سالگی حدود ۸۰ درصد مبتلا خواهند بود. اما فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد واقعاً به علائم ناشی از بزرگی پروستات دچار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha