پژوهشگران سوئدی عقیده دارند که مصرف اسید فولیک با موفقیتهای تحصیلی ارتباط تنگاتنگی دارد.

سلامت نیوز : پژوهشگران سوئدی عقیده دارند که مصرف اسید فولیک با موفقیتهای تحصیلی ارتباط تنگاتنگی دارد.
بر اساس نتایج تحقیق به عمل آمده در این خصوص که در Pediatrics منتشر شد، کودکان اصولا دارای حجم بالایی از پروتیین موسوم به هوموسیستین در خون خود هستند که نوعی اسیدآمینه بوده که با بیماری‌های قلبی در ارتباط است، اما از سوی دیگر اکثر کودکان دچار کمبود اسید فولیک هستند.
برای فهم تاثیر اسید فولیک، تیمی از پژوهشگران دانشگاه اوربرو در سوئد به تحقیق در مورد میزان و سطح اسید فولیک در 386 نوجوان پرداختند و در پایان مشخص شد نوجوانانی که دارای بیشترین سطح اسیدفولیک هستند، بهترین نمرات را دریافت می‌کنند.
دکتر دنیل آرمسترانگ پژوهشگر این موضوع در دانشکده پزشکی میامی میلر در این خصوص گفت: ما می‌دانیم که اسید فولیک در عملکرد مغزی و پیشرفت مغز نقش حیاتی بر عهده دارد و در نوجوانان کمبود اسید فولیک در ارتباط با شناخت عصبی ضعیف است.
به گفته پژوهشگران، اسید فولیک یکی از اشکال اصلی ویتامین B است و نقش کلیدی در ساخت DNA و RNA دارد، در افراد سالخورده کمبود اسید فولیک در ارتباط با کاهش توانایی‌های ذهنی، جنون و آلزایمر است.
اسید فولیک در سبزی، میوه، حبوبات، نخود و مغزها یافت می‌شود و یا می‌توان از مواد غذایی غنی شده با اسید فولیک و مکمل‌ها بهره گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha