در زمان قاعدگی، خانم‌ها علاوه بر دردی که تحمل می‌کنند، با ضعف جسمانی و خستگی نیز روبه‌رو می شوند.امروز در این مطلب چند راه برای داشتن انرژی بیشتر در این دوران به شما معرفی می‌کنیم.

۵ پیشنهاد برای داشتن انرژی بیشتر در دوران قاعدگی

سلامت نیوز:در زمان قاعدگی، خانم‌ها علاوه بر دردی که تحمل می‌کنند، با ضعف جسمانی و خستگی نیز روبه‌رو می شوند.امروز در این مطلب چند راه برای داشتن انرژی بیشتر در این دوران به شما معرفی می‌کنیم.

۱. بیشتر بخوابید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در دوران قاعدگی بهتر است با احساس خستگی خود مبارزه نکنید. سعی کنید خواب اضافی را که بدن شما هوس می‌کند، انجام دهید. هر شب بیش از هفت ساعت خواب توصیه می‌شود.

۲. استرس را مدیریت کنید

کنترل استرس می‌تواند به جلوگیری از سطح بالای کورتیزول کمک کند که بر سایر هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارد و منجر به خستگی می‌شود.

۳. ورزش کنید

ورزش می‌تواند به شما انرژی بیشتری ببخشد. به طور خاص، ورزش هوازی مانند دویدن می‌تواند به خستگی مرتبط با دوران قاعدگی کمک کند.

۴. مصرف میان وعده‌های سالم

خوردن غذا‌های کامل و پرهیز از غذا‌های فراوری شده می‌تواند به کاهش علایم خستگی کمک کند. خوردن غذا‌های سالم و طبیعی به جلوگیری از اختلالات هورمونی بیشتر کمک می‌کند.

۵. مصرف دارو‌های ضد بارداری

اگر خستگی دوره تأثیر زیادی در زندگی شما دارد، می‌توانید با پزشک خود در باره گزینه کنترل بارداری هورمونی صحبت کنید. برای برخی از زنان، دارو‌های ضد بارداری خوراکی ممکن است علایم خستگی را کمتر کنند.اگر خستگی دوران قاعدگی آن قدر شدید باشد که در عملکرد روزمره شما تداخل ایجاد کند، باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ نگرانی اساسی در زمینه سلامتی وجود ندارد.

زنانی که خستگی آن‌ها شدیدتر است و حتی پس از چرخه قاعدگی ادامه دارد، باید از نظر کم خونی فقر آهن و اختلالات تیروئید بررسی شوند.اگرچه برخی از خستگی‌های دوره قاعدگی طبیعی است، اما اگر تغییر در سبک زندگی باعث بهبود سطح انرژی شما نشود، باید با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha