سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سیستم ثبت به صورت الکترونیکی طراحی شده است به همین دلیل این سازمان نمی‌تواند گواهی را نگه ‌دارد و هر کسی هر روز و هر ساعتی به این سازمان مراجعه کرده باشد ولادت نوزاد بر اساس گواهی، صادر خواهد شد.

سازمان ثبت احوال: دخل و تصرفی در ثبت تاریخ تولد نوزادان نداریم

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: سیستم ثبت به صورت الکترونیکی طراحی شده است به همین دلیل این سازمان نمی‌تواند گواهی را نگه ‌دارد و هر کسی هر روز و هر ساعتی به این سازمان مراجعه کرده باشد ولادت نوزاد بر اساس گواهی، صادر خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سیف الله ابوترابی با اشاره به تعداد ولادت‌های ثبت شده در تاریخ‌های رند در سال‌های قبل اظهار کرد: به عنوان مثال در تاریخ 88/8/8 شاهد ثبت 4 هزار و  195 نوزاد بوده‌ایم که از این تعداد 2 هزار 177 نوزاد پسر و 2 هزار و 18 نوزاد دختر در تاریخ اشاره شده به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در مقایسه‌ای که در این تاریخ نسبت به یک روز جلوتر ( 88/8/7 ) انجام شده است شاهد ثبت 3 هزار و 398 نوزاد در 88/8/7 بوده‌ایم که یک هزار و 743 نوزاد پسر و یک هزار و 655 نوزاد دختر بوده‌ایم. همچنین در تاریخ 88/8/9 هم شاهد 3 هزار 640 نوزاد بوده‌ایم که از این تعداد یک هزار و 876 نوزاد دختر و یک هزار و 764 نوزاد پسر به ثبت رسیده است که این  آمار خیلی تفاوتی بین روز قبل و بعد با تاریخ 88/8/8 نداشته است و شاید حدود 600 تا 700 آمار باشد که در تاریخ 88/8/8 بر اساس گواهی بیمارستان اقدام به ثبت تولد 4 هزار 195 نوزاد در سازمان ثبت شده است.

ابوترابی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور در امر ثبت روز تولد رُند دخیل نیست شاید برای تاریخ صدور شناسنامه بتوانیم این کار را انجا بدهیم که همین ایام که تاریخ 99/9/9 در پیش رو داریم و عزیزانی که فرزندانشان متولد می‌شوند شاید بخواهند در روز 99/9/9 تاریخ صدور شناسنامه‌شان باشد که این کار شدنی است اما تاریخ تولد صرفاً بر اساس گواهی بیمارستان انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سیستم ثبت به صورت الکترونیکی طراحی شده است و به همین دلیل سازمان ثبت احوال نمی‌تواند گواهی را نگه دارد و هر کسی هر روز و هر ساعتی به ثبت احوال مراجعه کند تاریخ ولادت نوزاد بر اساس گواهی صادره از سوی بیمارستان، مراکز درمانی و ماماهایی که رسماً از سوی وزارت بهداشت معرفی شده باشند و کارشان انجام نظارت  بر زایمان فرد باشد که اجازه صدور گواهی دارند صادر خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha