سلامت نیوز : یكی از پزشكان فلوجه در مصاحبه با روزنامه گاردین تاكید كرده بود كه وی حداقل 37 مورد كودك هیولایی را به دنیا آورده و خود دارای سه كودك 3 تا 6 ساله است كه قادر به راه رفتن یا به تنهایی غذا خوردن نیستند. این كودكان به علت استفاده از سلاحهایی با اورانیوم ضعیف شده متولد شده اند.

به گزارش فارس، هر سال تعداد زیادی از كودكان در عراق و افغانستان به جهت استفاده آمریكا از سلاحهایی با اورانیوم ضعیف شده در این كشورها، به شكل ناقص به دنیا می آیند. این كودكان كه اغلب با شكل و شمایل هولناك متولد می شوند به «كودكان هیولایی» معروف شده اند. كودكانی كه مادران آنها نیز هنگام تولد با وحشت به آنها می نگرند.
این كودكان البته تنها در عراق و افغانستان به دنیا نمی آیند. ژاپن، ویتنام، لائوس و ... هم به جهت استفاده آمریكا از این سلاحها قربانی این اتفاق تلخ و سیاه هستند.
خبرگزاری فارس در نظر دارد به جهت اهمیت این موضوع در چند شماره به بررسی پدیده «كودكان هیولایی» بپردازد.
قسمت اول این سلسله مطالب به خوانندگان محترم ارائه می گردد:


پایگاه اطلاع رسانی عرب 48نوشت: از جمله سوال‌هایی كه پس از چند سال‌ خروج اشغالگران آمریكایی از عراق هنوز در محافل بین المللی و عراقی مطرح است، این كه آیا آمریكایی‌ها از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ خویش علیه عراق استفاده كردند یا خیر؟
این سوالی است كه چندی پیش و برای چندمین بار در برنامه‌ای مطرح شد كه رادیو "France Info " با مشاركت مجله فرانسوی "Paris-Match " درباره اوضاع كودكان شهر فلوجه آن را پخش كرد.

* فلوجه دژ انتفاضه به اشغال نظامیان آمریكایی درمی‌آید

در آوریل سال 2004 شهر فلوجه كه تقریبا در 50 كیلومتری بغداد قرار دارد و دژ انتفاضه عراق بشمار می‌آمد به اشغال نیروهای آمریكایی درآمد و نظامیان آمریكایی هر آنچه خواستند با این شهر كردند. از آن زمان تا كنون وجهه مشخصه این شهر كه به یكی از خصوصیات دائمی آن تبدیل شده، به دنیا آمدن كودكان هیولایی است و به نوشته مجله پاریس مچ هم اكنون داشتن حداقل یك كودك هیولایی در خانواده‌های ساكن فلوجه به امری عادی و طبیعی تبدیل شده و هیچ آمار رسمی درباره تعداد این نوع كودكان در این شهر بطور خاص و در سراسر عراق بطور عام ارائه نشده است.

* تاكید اسكای نیوز انگلیس بر تولد كودكان هیولایی در فلوجه

این فقط مطبوعات یا رادیو و تلویزیون فرانسه نیستند كه به توجه‌اشان به كودكان هیولایی فلوجه جلب شده، بلكه پیش از آن و در می سال 2008 تلویزیون "اسكای نیوز " (Sky News) انگلیس نیز از بالا بودن میانگین به دنیا آمدن كودكان هیولایی در فلوجه سخن گفته بود و در همان سال سخنگوی سازمان مردمی دفاع از حقوق بشر "ONG " از تولد 200 مورد كودك هیولایی در فلوجه پس از انفجار بمب در این شهر سخن گفته بود.

* و این‌بار نوبت به گاردین بود تا بر حقیقت كودكان هیولایی مهر تایید بزند

پس از اسكای نیوز، روزنامه "گاردین " (The Guardian) در نوامبر 2009 با نشر دو مقاله در این خصوص و اختصاص یك پرونده ویژه و ارائه مستندات و تحقیقات قابل تامل موضوع كودكان هیولایی فلوجه را مورد بررسی قرار داده بود.

* اعتراف پزشك بیمارستان فلوجه بر به دنیا آمدن اینگونه كودكان

یكی از پزشكان دارای برد تخصصی كودكان در بیمارستان شهر فلوجه در مصاحبه با روزنامه گاردین تاكید كرده بود كه وی حداقل 37 مورد كودك هیولایی را به دنیا آورده و خود دارای سه كودك 3 تا 6 ساله است كه قادر به راه رفتن یا به تنهایی غذا خوردن نیستند.

* هراس پزشكان دیگر از سخن گفتن درباره اینگونه كودكان

اما دیگر پزشكان بیمارستان شهر ترجیح می‌دهند، سكوت كنند و اگر هم قرار باشد، سخنی در ارتباط با تولد اینگونه كودكان بگویند، تا جای ممكن از اراتباط دادن موضوع به نبردها و جنگ‌هایی كه در سال 2004 شاهد آن بود، پرهیز و پیش‌بینی می‌كنند، علت تولد چنین كودكان هیولایی آلودگی هوا، تشعشاعات، آلاینده‌های شیمیایی، داروهای مورد استفاده در دوران بارداری، سوء‌تغذیه و استرس‌های مادر باشد.

* تولد كودك سه‌سر

در مارس 2010 این بار نوبت خبرنگار بی‌بی‌سی بود تا موضوع كودكان هیولایی فلوجه سوژه خبرهایش باشند و آنچه توجه وی را به این كودكان جلب كرد،‌ تولد یك كودك سه سر در این شهر بود؛‌ مورد بسیار نادری كه در شرایط عادی امكان وقوع آن وجود ندارد.

* جلب توجه دانشمندان به آنچه در فلوجه می‌گذرد

این گزارش‌ها توجه بسیاری از پژوهشگران و محققان علمی را برانگیخت و در این میان گزارش "كریستوفر باسبی " مدیر آژانس بازرسی‌های زیست محیطی بسیار قابل توجه بود كه در گزارش خود بر وجود آثاری از اورانیوم در فلوجه تاكید داشت و همین موجب گشت تا با كمك همكاران خود به معاینه عراقی‌های ساكن در فلوجه بپردازد.

* افزایش میزان مرگ و میر به 80 در هزار

نتایج این گزارش در ژوئیه 2010 در مجله بین المللی محیط زیست و پژوهش در بهداشت عمومی به چاپ رسید و در آن اظهار شده بود كه طی سال‌های 2006 تا 2009 میانگین مرگ و میر در فلوجه به 80 در هزار رسید، در حالی این میانگین در كشورهایی چون مصر و اردن به ترتیب 19.8 و 17 در هزار بود.

* احتمال تولد كودكان هیولایی در فلوجه 11 برابر بیشتر از مناطق دیگر جهان

در همین راستا و در دسامبر 2010 گروه دیگری از محققان پژوهش دیگری در فلوجه انجام داده و نتایج تحقیقات خود را در همان مجله به چاپ رساندند، نتایجی كه بسیار قابل توجه و در آنها گفته شده بود كه احتمال ابتلای به انواع عقب‌ماندگی‌ها و نواقص مادرزادی در كودكانی كه در فلوجه به دنیا می‌آیند، 11 برابر بیشتر از كودكان دیگر مناطق جهان است.

* حدود 30 درصد كودكان متولد شده در فلوجه قربانی می شوند

برپایه گزارش منتشره در می 2010 ؛ 15 درصد از 547 كودك متولد در فلوجه مبتلا به عقب‌ماندگی‌ها یا نواقص مادرزاد قابل توجه و بسیار بوده و 11 درصد از جنین‌های مادران باردار پیش از ورود به سی‌امین هفته بارداری سقط شده‌ بودند.

* تاكید صریح گزارش‌ها بر استفاده از سلاح‌های نامتعارف توسط آمریكا در عراق

برای اولین بار این گزارش‌ها و نتایج بدست آمده از آنها آشكارا و صراحتا به احتمال مبتلا شدن ساكنان فلوجه به آسیب‌ها و خطرات محیط زیستی و وراثتی ناشی از بكارگیری‌ سلاح‌های نامتعارف و از جمله اورانیوم رقیق شده توسط آمریكا در عراق اشاره كردند.

* ادامه تحقیقات جهت اثبات اورانیوم رقیق شده در فلوجه

اورانیوم رقیق شده در واقع یك فلز سنگین با میزان تراكم بسیار بالاست و در ساخت كلاهك توپ‌ها و بهبود كاركرد ایجاد شكاف در اماكن مورد اصابت مورد استفاده قرار می گیرد و بسان تمام فلزهای سنگین در صورت سرایت به بدن انسان از جمله معده یا تماس با پوست موجب بروز مسمومیت‌های حاد و شدید می‌شود و در قوانین كشورها فقط به استفاده آن در موارد نظامی اشاره شده و هم اكنون دانشمندان در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند كه آیا این فلزها و تاثیرات آنها بر محیط زیست چنین تاثیراتی را بر كودكان فلوجه گذاشته است.

* دست یافتن یك پژوهشگر بر آثار اورانیوم غنی شده در فلوجه

اما كریستوفر باسبی در تحقیقات و پژوهش‌های خود پا را از دیگر محققان فراتر نهاد و با بررسی خاك، مو،‌ هوا و آب فلوجه تاكید كرد كه در این شهر آثاری از اورانیوم غنی سازی شده مشاهده شده، و این موجب تعجب بسیاری از تحلیلگران و كارشناسان امور نظامی را برانگیخت.

برخلاف اورانیوم رقیق شده، اورانیوم غنی سازی شده تشعشع‌زا است و از آن به عنوان سوخت زیردریایی‌ها و ساخت بمب‌های هسته‌ای استفاده می‌شود، به همین دلیل تحقیقات دانشمندان در فلوجه برای برملا شدن بسیاری از حقایق از جمله تولد كودكان هیولایی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha