اهمیت سخنان احمدی‌نژاد در این است که او در کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌ای جدی برای حضور در این انتخابات به حساب می‌آید. هر چند احمدی‌نژاد تاکنون تائید نکرده که در انتخابات نامزد می‌شود اما آن را رد هم نکرده است.البته برخی ناظران معتقدند ردصلاحیت او مانند چهار سال پیش توسط شورای نگهبان قطعی است.

تئوری‌های توطئه درباره کرونا؛ احمدی‌نژاد چه می‌گوید؟

سلامت نیوز: اهمیت سخنان احمدی‌نژاد در این است که او در کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌ای جدی برای حضور در این انتخابات به حساب می‌آید. هر چند احمدی‌نژاد تاکنون تائید نکرده که در انتخابات نامزد می‌شود اما آن را رد هم نکرده است.البته برخی ناظران معتقدند ردصلاحیت او مانند چهار سال پیش توسط شورای نگهبان قطعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو- محمود احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام و رییس جمهور پیشین اخیرا به تئوری‌پردازی درباره بیماری کووید19و ویروس کرونا روی آورده است. حرف‌ها احمدی‌نژاد در این‌باره تازگی ندارد، اما به نوعی به "تئوری‌های توطئه" درباره ویروس کرونا دامن می‌زند. او معتقد است ویروس کرونا "ساختگی" است.

رییس دولت‌های نهم و دهم اخیرا در دو گفت‌و‌گوی جداگانه به مسئله کرونا و ریشه‌های آن و همچنین مدیریت آن پرداخته است. او ابتدا با سردبیر سایت ایندیپندنت فارسی، گفت‌وگویی انجام داد و سپس در مصاحبه‌ای مفصل‌تر با علی اکبر جوانفکر مشاور خود دیدگاهش را کامل‌تر توضیح داد.

نگاه احمدی‌نژاد در این گفتگوهاکاملا در راستای رویکرد‌ها و نگاه همیشگی اوست، نگاهی که برپایه "تئوری توطئه".

رییس دولت دهم ابتدا به سایت ایندیپندنت گفت: "کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است، ساخته شده و عمدا منتشر شده است با اهداف سیاسی. به عقیده او " کسانی که دنیا را در صد سال اخیر مدیریت کردند، به این نتیجه رسیده‌اند که ساز و کارهایشان دیگر پاسخ نمی‌دهد، باید تغییرات اساسی بوجود بیاورند و انتشار کرونا، یکی از اهدافش پوشش دادن و تغییرات است."

او از دولت ایران انتقاد کرد که در مدیریت بحران کرونا از "سازمان بهداشت جهانی تبعیت می‌کند". احمدی‌نژاد گفت: «ما دانشمندان و متخصصینی داریم که هم بسرعت می‌توانند دارویش را تهیه بکنند و هم پروتکل‌های بهداشتی خیلی ساده‌ای را در اختیار مردم و سازمان‌ها قرار بدهند که با رعایت آن‌ها بتوانیم از آن پیشگیری بکنیم.»

رییس جمهوری پیشین کشورمان در گفت‌وگوی دوم با علی اکبر جوانفکر دیدگاهش را به شکل مفصل‌تری توضیح داد. البته کلیت حرف همان بود.

او معتقد است در جهان و ایران به جای مدیریت بحران کرونا مدام در حال "ترساندن" مردم‌اند. احمدی نژاد گفت: «ایجاد وحشت، در راستای اهداف جهانی است. وحشت باعث افزایش تلفات می‌شود، زیرا قدرت ایمنی انسان را به شدت کاهش می‌دهد و ما افراد زیادی داریم که تا به آن‌ها گفتند کرونا داری، سکته کرده‌اند و متأسفانه در ایران هم، یک عده‌ای که بعضی از آن‌ها هم جزء مقامات هستند، دارند وحشت را به مردم پمپاژ می‌کنند، یعنی همین سیاست‌های جهانی را اینجا هم دارند دنبال می‌کنند، بدون اینکه راه حلی جلوی پای مردم بگذارند و به آن‌ها امید بدهند و یار مردم باشند، برای اینکه بالأخره مردم این پروژه و این موضوع را مدیریت کنند.»

او در مورد مدیریت بحران در داخل کشور ادعای دیگری هم مطرح می‌کند و با اشاره به وضعیت خراب اقتصادی کشور به نوعی می‌گوید با ایجاد "وحشت" می‌خواهند "اعتراض" مردم را کنترل کنند. احمدی‌نژاد گفت: «داخل هم خیالشان راحت است و می‌گویند دیگر اعتراضی نیست و حرفی وجود ندارد، زیرا اولویت اول برای مردم زنده‌ماندن، شده است.» او دولت را متهم به "یک ماه پنهانکاری" در زمینه ورود ویروس به کشور کرده است.

او همچنین مدعی "آزمایش برخی دارو‌های وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور" و فروش اطلاعات مبتلایان به کرونا به کشور‌های خارجی شده است.

احمدی نژاد می‌گوید محققان ایرانی می‌توانند پروتکل‌های مشخصی برای مبارزه با کرونا ارائه دهند و حتی داروی آن را تولید کنند، اما این اراده در میان مسئولان کشور وجود ندارد.

به این ترتیب محمود احمدی نژاد چند ادعای مهم مطرح کرده است:

    اول؛ ویروس کرونا "ساختگی" و "آزمایشگاهی" است.
    دوم؛ ساخت ویروس "آگاهانه" و برای "تغییر در مدیریت جهان" بوده است
    سوم؛ انتقاد از دولت ایران به خاطر "پنهانکاری"، "مدیریت ضعیف"، همدستی با سازمان بهداشت جهانی و فروش اطلاعات به کشور‌های دیگر

اهمیت سخنان احمدی‌نژاد در این است که او در کمتر از یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌ای جدی برای حضور در این انتخابات به حساب می‌آید. هر چند احمدی‌نژاد تاکنون تائید نکرده که در انتخابات نامزد می‌شود اما آن را رد هم نکرده است. البته برخی ناظران معتقدند ردصلاحیت او مانند چهار سال پیش توسط شورای نگهبان قطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha