پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 303689

بیماری مارسا با حضور افراد در بیمارستان‌ها یا دیگر مکان‌های بهداشتی مانند خانه‌های سالمندان و مراکز دیالیز بروز می‌کند. این نوع باکتری معمولاً با دستگاه‌های پزشکی مانند جراحی، لوله‌های وریدی، مفاصل مصنوعی و دیگر موارد مرتبط است.

سلامت نیوز: بیماری مارسا با حضور افراد در بیمارستان‌ها یا دیگر مکان‌های بهداشتی مانند خانه‌های سالمندان و مراکز دیالیز بروز می‌کند. این نوع باکتری معمولاً با دستگاه‌های پزشکی مانند جراحی، لوله‌های وریدی، مفاصل مصنوعی و دیگر موارد مرتبط است.

علایم بیماری مارسا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،علایم  این بیماری، ایجاد زخم‌های قرمز شبیه گزش حشرات روی پوست است که همراه با تورم و احساس درد شدید است و درجه حرارت ناحیه آسیب دیده پوست افزایش می‌یابد  یا ممکن است بیمار تب کند. این زخم‌ها می‌تواند به سرعت به آبسه‌های عمیق و دردناکی تبدیل شود. همچنین ممکن است عوارضی مانند بروز مشکلات در استخوان‌ها، مفاصل، جریان خون، دریچه‌های قلب و ریه‌ها را به همراه داشته باشد.

مارسا از طریق لمس ناحیه آسیب دیده و سپس لمس نواحی سالم در بدن فرد مبتلا منتشر می‌شود؛ بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند مشکلات پوستی، تاول، گزش حشرات، بریدگی و خراش  به خصوص در کودکان کنترل شود و اگر زخم‌ها آلوده یا همراه با تب به نظر می‌رسد، با پزشک مشورت شود.

 آیا همه انواع این بیماری خطرناک  است؟

انواع مختلفی از باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس وجود دارد که به باکتری‌های استاف معروف است و معمولاً در پوست یا بینی حدود یک سوم جمعیت جهان مشاهده می‌شود و به طور کلی بی خطر است ، مگر این که از طریق زخم وارد بدن شود، اما ممکن است مشکلات پوستی ساده برای افراد سالم ایجاد کند. طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۲ درصد از مردم یک نوع مزمن از این نوع باکتری‌های استاف دارند.  

این بیماری چگونه شبیه ویروس کروناست؟

عفونت مارسا از نظر روش‌های پیشگیری و مقابله با شخصی که به آن آلوده است شباهت زیادی به ویروس کرونا دارد، زیرا افراد مبتلا به عفونت استافیلوکوکوس اورئوس اغلب به عنوان اقدامی برای جلوگیری از شیوع بیماری در بیمارستان‌ها جدا بستری می‌شوند. افرادی که با بیمار در تماس هستند، مانند پرستاران یا اعضای خانواده او، ممکن است مجبور به پوشیدن لباس محافظ و رعایت روش‌های دقیق بهداشت دست باشند، همچنین سطح آلوده و ابزار شست وشو باید به درستی ضدعفونی شود.

 روش های پیشگیری از بیماری مارسا

برای پیشگیری از این بیماری باید از استفاده مشترک از وسایل شخصی مانند حوله، تیغ و لباس خودداری کرد، همچنین مراقبت از بهداشت شخصی ضروری است. اگر یکی از اعضای خانواده زخم داشته باشد باید وسایل شخصی او در بالاترین دما در ماشین لباس شویی شست و شو و با خشک کن گرم خشک شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha