مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از حمل و نقل عمومی گفت: برقراری سرویس حمل و نقل عمومی، وظیفه‌ای حاکمیتی است و این دولت‌ها هستند که هزینه‌های ناوگان حمل و نقل شهری را می‌پردازند و برای جابه‌جایی شهروندان یارانه می‌دهند.

دولت کمک نکند، ناوگان اتوبوسرانی تهران زمین‌گیر می‌شود

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از حمل و نقل عمومی گفت: برقراری سرویس حمل و نقل عمومی، وظیفه‌ای حاکمیتی است و این دولت‌ها هستند که هزینه‌های ناوگان حمل و نقل شهری را می‌پردازند و برای جابه‌جایی شهروندان یارانه می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، بنابر اعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ محمود ترفع با تشبیه منابع تأمین هزینه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به سه ضلع مثلث افزود: یک ضلع این مثلث، مدیریت شهری است که با وجود مسائل و مشکلات ناشی از کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران، به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

وی از دولت به عنوان ضلع دوم این مثلث نام برد و اعلام کرد: دولت نه تنها به تعهدات خود در زمینه تأمین ۸۲ و نیم درصد از هزینه خرید اتوبوس نو برای ناوگان اتوبوس‌های فرسوده تهران عمل نکرده است، بلکه سهم یک سومی خود از هزینه تمام‌شده کرایه اتوبوس‌ها را نیز نپرداخته است.

ترفع، ضلع سوم مثلث مذکور را مردم دانست و تأکید کرد: سهم مسافران از مبلغ کرایه اتوبوس، یک سوم هزینه تمام شده است در صورتی که در حال حاضر، کمتر از ۱۰ درصد این هزینه از مسافران دریافت می‌شود و مدیریت شهری نه تنها کل سهم دولت را می‌پردازد، بلکه بیش از ۹۰ درصد از سهم مسافران را نیز پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه هنگامی چرخ اتوبوس‌های شرکت واحد به خوبی می‌چرخد که چرخه منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان و حرکت اتوبوس‌های موجود تأمین شود و هر ضلع این مثلث سهم خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه وضع موجود، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بیش از این دوام نمی‌آورد و اگر امسال را با همه‌ی سختی‌ها و مشکلات موجود به پایان برسانیم، سال آینده زمین‌گیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha