درباره کبد چرب چقدر می‌دانید؟ آیا آگاهی لازم درباره دلیل به وجود آمدن این بیماری را دارید؟ آیا می‌دانید دانه روغنی خاکشیر می‌تواند کبد چرب را درمان ‌کند؟ روش‌های درمان متفاوتی برای کبد چرب وجود دارد که استفاده از خاکشیر یکی از موثرترین آن‌ها است. خاکشیر گیاهی بسیار مفید است که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عطش و تشنگی را در بدن از بین می‌برد. از این دانه‌های روغنی برای درمان کبد چرب و پاکسازی آن نیز استفاده می‌شود. خرید دانه‌های روغنی را همواره از یک عطاری آنلاین معتبر انجام دهید، چرا که همانقدر که دانه‌های روغنی مرغوب مفید و پرخاصیت است، درمقابل اگر استاندارهای لازم را نداشته باشد آسیب‌هایی به بدن وارد خواهد کرد.

طریقه مصرف خاکشیر برای درمان کبد چرب

سلامت نیوز:درباره کبد چرب چقدر می‌دانید؟ آیا آگاهی لازم درباره دلیل به وجود آمدن این بیماری را دارید؟ آیا می‌دانید دانه روغنی خاکشیر می‌تواند کبد چرب را درمان ‌کند؟ روش‌های درمان متفاوتی برای کبد چرب وجود دارد که استفاده از خاکشیر یکی از موثرترین آن‌ها است. خاکشیر گیاهی بسیار مفید است که به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عطش و تشنگی را در بدن از بین می‌برد. از این دانه‌های روغنی برای درمان کبد چرب و پاکسازی آن نیز استفاده می‌شود. خرید دانه‌های روغنی را همواره از یک عطاری آنلاین معتبر انجام دهید، چرا که همانقدر که دانه‌های روغنی مرغوب مفید و پرخاصیت است، درمقابل اگر استاندارهای لازم را نداشته باشد آسیب‌هایی به بدن وارد خواهد کرد.

خواص خاکشیر برای کبد چرب


همانطور که قبل‌تر گفتیم دانه‌های روغنی خاکشیر به پاکسازی و درمان کبد چرب کمک وافری می‌کند. کبد به صورت طبیعی مزاجی گرم دارد از این رو؛ زمانی که سرد می‌شود چربی به بافت آن نفوذ می‌کند و آنجا انباشته می‌شود. خوراکی‌هایی مثل آبغوره، سرکه، ماست و ... باعث ایجاد سردی در کبد می‌شود. افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، کسانی که نوشیدنی‌های الکلی زیاد می‌نوشند، کسانی که کلسترول بالا دارند، زنان باردار، مبتلایان به سندرم متابولیک، افرادی که فعالیت فیزیکی کمی دارند و افرادی که سوتغذیه دارند از جمله کسانی هستند که بییشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند، اما شایع‌ترین دلیل برای ایجاد کبد چرب در بدن؛ آب خوردن زیاد بین غذا، مصرف الکل، مصرف فست‌فود و پنیر پیتزا است.


خواص دانه روغنی خاکشیر


رفع یبوست، درمان اسهال، بهبود جوش‌های صورت، کنترل فشار خون، رفع عطش، ضدعفونی‌کننده بدن، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار، کند کردن سلول‌های سرطانی، تقویت معده، درمان لاغری، خارش پوست، کاهش آلرژی، بهبود بیماری واریس و رفع چربی کبد از مهمترین خواص‌ این دانه روغنی برای بدن است.


درمان گیاهی کبد چرب


امروزه کبد چرب به یک بیماری فراگیر تبدیل شده و روندی رو به افزایش نیز دارد. در این وضعیت پیشگیری مهمترین کاری است که می‌توان انجام داد. پزشکان توصیه می‌کنند که به جای استفاده از داروهای شیمیایی با گیاهان دارویی آن را پیشگیری و درمان کنید. خاکشیر، قاصدک، زردچوبه، کاسنی، عرق خارشتر، عرق بیدمشک و عرق شاه‌تره، رژیم غذایی مناسب، ورزش و كنترل وزن از راه‌های پیشگیری این بیماری است. استفاده از دانه‌های روغنی خاکشیر یکی از بهترین راه‌ها برای درمان است. برای تهیه خاکشیر می‌توانید از عطاری اینترنتی ویترین‌فود استفاده کنید.


نکته مهم و قابل توجه این است که استفاده از داروهای گیاهی را باید با مشورت پزشک‌تان انجام دهید.

علائم کبد چرب
علائم و نشانه‌های زیر می‌تواند نشان‌دهنده کبد چرب در بدن شما باشد:
•    خستگی و ضعف
•    سطح انسولین بالا در بدن
•    از دست رفتن اشتها
•    حالت تهوع و استفراغ
•    در برخی مواد درد شکم حتی شدید
•    زرد شدن چشم
•    زرد شدن پوست بدن
طرز مصرف خاکشیر برای کبد چرب


یکی از راه‌های استفاده از خاکشیر، ترکیب آن با ترنجبین است. این ترکیب هم طعم خوبی دارد و هم می‌تواند برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار بگیرد.

مضرات خاکشیر برای کبد
دانه‌های روغنی خاکشیر همانقدر که می‌تواند مفید باشد، در صورت استفاده بیش از اندازه می‌تواند مضراتی نیز برای کبد داشته باشد. برای مثال؛ افرادی که از بیماری زخم معده رنج می‌برند نباید به مقدار زیاد از این دانه‌های روغنی استفاده کنند. بهترین کار برای این افراد مشورت با پزشک است، پزشک حد استفاده از دانه‌های روغنی خاکشیر را برای آن‌ها مشخص می‌کند. از طرفی افرادی که دارای مشکلات کیسه صفرا هستند حتما باید قبل از استفاده، خاکشیر را با ترنجبین ترکیب کنند و از طرفی؛ از آنجایی که این دو ماده هر دو گرم هستند و باعث بیرون‌ریزی غیرطبیعی می‌شود مقدار مصرف باید حتما از طرف پزشک مشخص شود، چرا که این مشکل برای بیماری صفراوی غیرقابل تحمل است. و اما کسانی که بیماری روماتیسم یا آرتروز دارند؛ این افراد باید حتما خاکشیر را با مقدار کمی عسل مصرف کنند. در نهایت لازم است بگوئیم برای اینکه از بروز بیماری‌های دیگر مثل ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کنید حتما قبل از استفاده خاکشیر را به مدت 12 ساعت در آب بخیسانید و چند مرتبه آن را بشوئید، سپس استفاده کنید.


عطاری اینترنتی فروش دانه‌های روغنی
همانطور که گفتیم این دانه روغنی یکی از پرخاصیت‌ترین دانه‌های روغنی موجود است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. یکی از بهترین روش‌های تهیه این دانه روغنی، خرید از عطاری آنلاین ویترین‌فود است. عطاری اینترنتی ویترین‌فود یکی از  مراکز فروش دانه‌های روغنی در تهران است که از اعتبار کافی در این زمینه برخوردار است. نکته مهم خرید خاکشیر این است که حتما باید از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید پس حتما در خرید آن دقت لازم و کافی را به خرج دهید و آن را از فرو.شگاه‌های معتبر خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha