سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3038

دو زانو و یا چهار زانو نشستن در تشدید دردهای مفصل زانو موثر است.

دكتراصولی ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: صحیح نشستن و صحیح برخواستن تاثیر مهمی در جلوگیری از ساییدگی و آرتروز زانو دارد.
وی گفت: آرتروز و ساییدگی زانو در میان زنان بیشتر از مردان است و با توجه به اینكه  عوامل روحی و روانی در افزایش دردهای مفصلی تاثیر گذارند، یكی از علل افزایش دردهای مفصلی در زنان عوامل روحی است. همچنین افراد مجرد و یا مطلقه بیشتر دچار آسیب‌های زانو می شوند.
وی در مورد كاهش دردهای زانو و مفاصل تاكید كرد: افراد مسن كه از درد زانو رنج می برند، بهتر است از عصا استفاده كنند،‌ چرا كه عصا 50 درصد فشار را كم می كند و توصیه می شود عصا طرف مقابل زانویی كه درد می كند یا آسیب دیده است گرفته شود.
وی گفت: درمان های دارویی و جراحی زانو در موارد شدید از درمان های ضروری هستند در عمل جراحی زانو، رویه مفصل تعویض شده و در واقع مفصل مصنوعی برای فرد گذاشته می شود كه درد را تا حد زیادی كاهش می دهد.
وی گفت: به دنبال آرتروز و ساییدگی زانو كه منجر به بی تحركی و ناتوانی در فرد می شود، افسردگی‌های ناشی از بی تحركی، در فرد شدت می یابد كه با برطرف كردن مشكل زانو و آسیب‌های آن این مشكلات نیز برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha