سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات جدید كودكان هنگامی كه راننده پدربزرگ یا مادربزرگ باشند از امنیت بیشتری برخوردار هستند تا زمانی كه پدر و مادرشان راننده باشند.

به گزارش فارس، فرد هنرتیگ از متخصصان بیمارستان كودكان فیلادلفیا و مدیر این تحقیق گفت: یافته‌ها ما را شوكه كرد كه میزان آسیب كودكان در تصادفاتی كه رانندگان پدربزرگ یا مادربزرگ بوده‌اند بسیار پایین تر بوده است.

یافته‌های قبلی نشان می داد كه تصادفات در میان رانندگان پر سن و سال‌تر شایعتر است. منظور افراد بالای 65 سال است.

این تحقیقات متمركز بر آسیب‌ها بود و نه میزان تصادفات و به این نتیجه رسید كه میزان آسیب برای كودكان زمانی كه راننده پدربزرگ و مادربزرگ باشند و نه پدرو مادر آنها تا 50 درصد كاهش پیدا می‌كند.

به نوشته آسوشیتدپرس این آمار بر اساس داده‌های مراكز بیمه بین سالهای 2003 و 2007 از 15 ایالت آمریكا و گفت‌و‌گو با رانندگان به دست آمده است كه 12 هزار كودك تا 15 سال را شامل می‌شده است.

علت این یافته‌های غیرمنتظره مشخص نیست اما دانشمندان فرضیه‌ای را ارائه داده‌اند كه بر اساس آن پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هنگامی كه محموله ارزشمندی مانند نوه‌هایشان را حمل می‌كنند حساستر هستند و احتیاط بیشتری را به خرج می‌دهند. میانگین میزان سن پدربزرگ و مادربزرگ‌های این تحقیق 58 سال بوده است.

به طور كلی تنها 5/1 درصد كودكانی كه والدین آنها رانندگی می‌كنند آسیب دیده‌اند كه این میزان زمانی كه راننده پدربزرگ و مادربزرگ بوده‌اند به 70/0 درصد می‌رسد كه نشان دهنده كاهش 33 درصدی خطر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha