سلامت نیوز : دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:دردهایی كه یكی دو ثانیه طول كشیده و قلب یك لحظه تیر می كشد و بلافاصله تمام می ‌شود، معمولا حمله قلبی نیست.
درد ناشی از حمله قلبی معمولا چند دقیقه طول می ‌كشد و این حمله با احساس سنگینی در قفسه سینه، درد و فشار در این ناحیه و گه گاه با احساس سوزش در قفسه سینه همراه است.
براساس این گزارش ، علایمی همچون تنگی نفس، حالت تهوع، احساس سرگیجه و عرق سرد نیز تشخیص حمله قلبی را در ذهن پزشك تایید می‌ كنند.
این گزارش می افزاید: حمله قلبی معمولا به دنبال یك فعالیت سنگین یا یك استرس شدید اتفاق می ‌افتد و در اغلب موارد، پس از چند دقیقه استراحت و استفاده از قرص زیرزبانی نیتروگلیسیرین از بین می ‌رود.
بنا بر این گزارش ، ریشه حمله قلبی رسوبات چربی یا لخته ‌های خونی است كه جلوی خون رسانی به قلب را می ‌گیرند و اجازه نمی دهند غذا و اكسیژن كافی به عضله قلب برسد و این موارد در نهایت منجر به بروز درد قلبی می ‌شود.
این گزارش حاكی است: اگر چنین دردی یك حد و مرز قابل پیش ‌بینی داشته باشد، به آن می‌ گویند آنژین پایدار و به بیان دیگر، آنژین پایدار به این معنا است كه شما خودتان بدانید كه وقتی میزان فعالیت روزانه‌ تان از یك حد مشخصی بیشتر شود، به درد قفسه سینه مبتلا می ‌شوید و این درد ممكن است چند بار تكرار شود.
بر اساس این گزارش ، شخصی كه به آنژین ناپایدار دچار می ‌شود، باید فوری در بخش اورژانس، مورد بررسی پزشكی قرار گیرد به خصوص اگر در خواب یا درحال استراحت به درد یا حمله قلبی دچار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha