عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.

مردانی: غذاهای بیرون بر را با مایکروفر کرونازدایی کنید

سلامت نیوز:عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مسعود مردانی افزود: احتمال آلودگی ظروف غذاهای بیرون بر به ویروس کرونا به این دلیل است که از زمان تهیه، بسته‌بندی،  توزیع و رسیدن به دست مشتری باید یک چرخه چند نفره را طی کند اگر فقط یک نفر در این چرخه مبتلا به کرونا باشد دیگران را نیز مبتلا می کند.

کاربران دستگاه های رایانه ای مراقب آلودگی باشند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کیبوردهای رایانه که مورد استفاده مشترک کارکنان یک مجموعه قرار می گیرد  آیا می تواند سبب انتقال بیماری شود نیز گفت: در صورت استفاده یک فرد مبتلا به کرونا از کیبورد رایانه آلودگی کیبورد ۱۰۰ درصد است و دیگر استفاده کنندگان باید مراقب سلامتی خود باشند.

 استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کاربران دستگاه های رایانه‌ای باید در طول زمان استفاده از رایانه از زدن دست ها بصورت خود جداً خودداری کنند، تصریح کرد: به رغم اینکه در مطالعات جدید مشخص شده که انتقال کرونا از سطوح به انسان کمرنگ است اما انتقال بیماری نیز دور از انتظار نیست‌.

پنهان کاری کرونایی

دکتر مردانی در پاسخ به این سوال نیز که چرا بسیاری از مبتلایان به کرونا بیماری خود را پنهان می‌کنند، اظهار داشت : پنهان کاری بیماری کرونا سبب گسترش آن در جامعه و بخصوص اعضای خانواده می‌شود در حالی که فرد مبتلا باید علاوه بر معرفی خود به مراکز درمانی سریعاً تحت درمان قرار بگیرند.

 اعلام کد ملی بیماران کرونایی به مراکز مختلف

 عضو ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در خصوص اجرای طرح اعلام کد ملی بیماران کرونایی به مراکز و دستگاه مختلف آن را اقدامی خوب برای جلوگیری از گسترش کرونا عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در یک مقطع زمانی مشخص مانع از پرواز ۲۳۰ بیمار آلوده به ویروس کرونا از طریق ناوگان هوایی به دیگر استان‌های کشور شد.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع کرونا در جهان (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود 62 میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون 500 هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha