مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: غلظت متوسط جایگاه‌های تهران از نظر آلاینده بنزن نسبت به استانداردهای هوای پاک به 210 برابر می‌رسد.

سلامت نیوز :مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: غلظت متوسط جایگاه‌های تهران از نظر آلاینده بنزن نسبت به استانداردهای هوای پاک به 210 برابر می‌رسد.
 به گزارش برنا، یوسف رشیدی با بیان اینکه اخیرا نسبت به اندازه گیری آلاینده ها در هوای جایگاه های عرضه بنزین پایتخت اقدام شده است گفت : نتایج بررسیها نشان از آن دارد که جایگاههای عرضه بنزین از نظر آلاینده های بنزن و تولوئن در وضعیت حادی قرار داشته و غلظت متوسط جایگاه های تهران از نظر آلاینده بنزن نسبت به استانداردهای هوای پاک به 210 برابر می رسد.

وی ادامه داد:جایگاههای عرضه بنزین از جمله مکان هایی هستند که امکان انتشار ترکیبات آلی در آن زیاد است و با توجه به تردد اقشار مختلف مردم به خصوص متصدیان و کارگران شاغل در این جایگاهها و اطراف آن ، شرکت کنترل کیفیت هوا در خرداد و تیرماه سال 90 اقدام به اندازه گیری این آلاینده ها درهوای 5 جایگاه عرضه بنزین شهر تهران کرد.

وی ادامه داد: مدت هر نمونه برداری 50 دقیقه بوده و10 لیتر هوای آزاد جایگاهها با دبی بسیار کم برای هر نمونه استفاده شده است که نتایج این بررسی ها نشان از میزان بسیار بالای آلاینده ها در هوای جایگاه های عرضه بنزین دارد .

رشیدی افزود : نتایج بررسی های صورت گرفته نشان از آن داشت که درمحوطه تمام جایگاه ها غلظت بنزن در حد بسیار بالایی بوده، به طوری که حداقل 38 وحداکثر بیشتر از 438 برابر حد استاندارد است و میزان غلظت میانگین نیز به بیش از 210 برابر حد مجاز استاندارد ملی می رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به میزان غلظت آلاینده های بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن که طی این نمونه برداری در تعدادی از جایگاههای توزیع بنزین شهر تهران مورد توجه قرار گرفت ، ملاحظه شد که محوطه این جایگاهها از نظر آلاینده های بنزن و تولوئن در وضعیت حادی قرار داشته و غلظت متوسط جایگاههای شهر تهران از نظر آلاینده بنزن نسبت به استانداردهای هوای پاک به 210 برابر می رسد اما از نظر اتیل بنزن و زایلن مورد حادی مشاهده نمی شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: سرطان‌زایی، اختلالات تنفسی، اختلالات تناسلی و رشد از جمله اثرات حاد ترکیبات آلی فرار است که سلامتی و جان شهروندان را به خطر می اندازد و باید برای کاهش این آلاینده ها اقدامات جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha