دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 303867

حفظ سلامت قلب اهمیت ویژه ای دارد به خصوص مراقبت از این اندام در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا خطر حمله قلبی در ماه های سرد افزایش می یابد.

مکمل زمستانی برای قلب!

سلامت نیوز:حفظ سلامت قلب اهمیت ویژه ای دارد به خصوص مراقبت از این اندام در فصل زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود زیرا خطر حمله قلبی در ماه های سرد افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،برخی مواد مغذی می تواند به تقویت سلامت قلب کمک کند که با دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم یا مصرف مکمل های غذایی می توان از دریافت آن‌ها به میزان کافی اطمینان حاصل کرد. چهار مکمل مفید برای قلب عبارت است از :

 کوآنزیم کیو10

کیو10 نه تنها به تامین انرژی مورد نیاز سلول های قلب برای ارائه عملکرد درست کمک می کند، بلکه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل و از سلامت بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد محافظت می کند.

شرایطی که کوآنزیم کیو10 به طور طبیعی در سلول های بدن وجود دارد، از دهه دوم زندگی انسان به بعد سطوح این ماده مغذی می تواند رو به کاهش برود.مصرف برخی داروهای رایج می تواند سطوح کوآنزیم کیو10 در بدن را هرچه بیشتر کاهش دهد که از جمله این داروها می توان به استاتین ها، داروهای ادرارآور، داروهای ضد افسردگی ، برخی داروهای دیابت و بیماری قلبی اشاره کرد.

این ماده غذایی در حقیقت ترکیبی محلول در چربی و ساختمان آن شبیه ویتامینK است. منابع غنی آن عبارت اند از: ماهی های چرب، مرغ، گوشت قرمز، دل و جگر و قلوه، غلات سبوس دار، سویا، بادام زمینی ، آجیل، روغن کانولا و روغن سویا ، جوانه گندم ، تخم مرغ و سبزیجات به ویژه اسفناج و بروکلی. 

 منیزیم

از سطوح پایین منیزیم می توان به عنوان یک پیش بینی کننده خوب برای بیماری قلبی استفاده کرد. در حقیقت، سطوح پایین منیزیم با موارد زیر پیوند خورده است: 

 فشار خون بالا 

مسائل مرتبط با کلسترول 

سخت شدن سرخرگ ها 

تشکیل پلاک در سرخرگ ها 

اگر به میزان کافی از رژیم غذایی خود منیزیم دریافت نمی کنید، مصرف مکمل های این ماده مغذی می تواند از این مشکلات پیشگیری کند. 

ناتوکیناز

در شرایطی که ممکن است با دو مکمل نخست آشنا باشید، بیشتر مردم چیزی درباره ناتوکیناز نشنیده اند.

اما زمانی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، گزینه ای فوق العاده مهم محسوب می شود.

با افزایش سن، خون غلیظ‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌تر و گردش خون کندتر می شود، از این رو، قلب باید سخت‌تر کار کند تا خون را در سراسر بدن به گردش درآورد.

این شرایط به دلیل تولید ناکافی آنزیمی به نام پلاسمین رخ می دهد که برای حل شدن لخته های خون در رگ های خونی به آن نیاز است.

ناتوکیناز، آنزیمی که از سویای تخمیر شده حاصل می شود، به روشی مشابه پلاسمین عمل و به حل شدن طبیعی لخته های خون در بدن کمک می کند  از این رو، خون می تواند راحت‌تر در رگ ها جریان یابد. 

سیر

اگر تاکنون برای تقویت سلامت قلب خود به مصرف سیر توجهی نداشته اید، زمان آن فرا رسیده است تا این روند را تغییر دهید، زیرا این محصول می تواند به روش های مختلف برای قلب مفید باشد.مطالعات نشان داده اند مصرف حدود چهار حبه سیر در روز می تواند به کنترل بهتر فشار خون کمک کند.

همچنین، سیر توانایی خود در کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) به میزان 10 تا 15 درصد را نشان داده است.اگر به مصرف سیر تازه علاقه ای ندارید، مکمل های سیر گزینه ای راحت برای دریافت مواد مغذی ضروری و تقویت سلامت قلب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha