هتر است غذا‌های غنی از ویتامین E را در صبحانه‌تان بگنجانید تا در فصل سرما با مشکلات پوستی خداحافظی کنید.

۷ماده غذایی غنی از ویتامین E که باید به صبحانه‌تان اضافه کنید

سلامت نیوز:هتر است غذا‌های غنی از ویتامین E را در صبحانه‌تان بگنجانید تا در فصل سرما با مشکلات پوستی خداحافظی کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع فصل سرما، مهم است که از پوست و مو مراقبت کنید و آن‌ها را با رطوبت و روغن‌های مغذی مورد حمایت قرار دهید. روغن ویتامین E معمولاً در محصولات آرایشی و بهداشتی برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده می‌شود، اما با سایر مواد مصنوعی و شیمیایی نیز همراه است. بهترین راه برای تأمین مقدار زیاد ویتامین E، گنجاندن آن در رژیم غذایی است. این ویتامین توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد را دارد و از پوست در برابر مشکلات و علائم مربوط به پیری، از جمله خشکی، لکه و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

برنامه زیبایی روزانه‌تان را با یک رژیم غذایی مناسب پوست شروع کنید. این غذا‌های غنی از ویتامین E را در صبحانه‌تان بگنجانید و در فصل سرما با مشکلات پوستی خداحافظی کنید.

۱. بادام

متخصصان بهداشت پیشنهاد می‌کنند که ۵ عدد بادام را یک شب تا صبح خیسانده و صبح آن‌ها را بخورید. می‌توانید بادام را به تنهایی بخورید یا آن را به غلات صبحانه‌تان اضافه کنید.


۲. اسفناج

اسفناج یکی از منابع خوب ویتامین E است. از این گیاه سبز تیره می‌توان برای تهیه یک صبحانه مغذی استفاده کرد. اسفناج آب‌پز و خرد شده را به تخم مرغ اضافه کنید و یک املت عالی آماده کنید.


۳. آووکادو

‌می‌توانید نان تست ساده را همراه با آووکادو بخورید یا آووکادو و سایر مواد غذایی مانند تخم مرغ و سبزیجات را له کنید و ترکیب را روی نان تست بمالید. بافت خامه‌ای آووکادو آن را به یک گزینه عالی برای صبحانه تبدیل کرده است.


۴. دانه‌های آفتابگردان

این دانه‌های کوچک از نظر محتوای ویتامین E عالی هستند. تخمه آفتابگردان بوداده می‌تواند یک میان وعده عالی یا یک افزودنی فوق‌العاده برای صبحانه‌تان باشد. می‌توانید مقداری تخمه آفتابگردان را را روی بلغور جوی دوسر، غلات صبحانه و پنکیک بپاشید.


۵. بادام زمینی

راه مناسب برای بهره‌مند شدن از مزایای بادام زمینی افزودن آن به اسموتی صبحانه‌تان است.


۶. دانه کاج

این دانه‌های مغذی یکی از بهترین منابع ویتامین E محسوب می‌شوند. ۱۰۰ گرم دانه کاج، ۶۲٪ از مقدار توصیه شده روزانه به ویتامین E را تامین می‌کند.


۷. کدو حلوایی

هر فنجان کدو حلوایی پخته (۱۰۰ گرم) حدود ۹ درصد از مقدار توصیه شده روزانه از ویتامین E را برای بدن تامین می‌کند؛ بنابراین این ماده غذایی خوشرنگ و مغذی را به گونه‌ای در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha