دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 303893

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تخلفات در حوزه واردات انسولین قلمی با قیمت غیر واقعی از یک شرکت خارجی و فروش گرانقیمت آن برای چندین سال به کشور در حال بررسی است و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

واردات انسولین با چند برابر قیمت واقعی

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تخلفات در حوزه واردات انسولین قلمی با قیمت غیر واقعی از یک شرکت خارجی و فروش گرانقیمت آن برای چندین سال به کشور در حال بررسی است و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسینعلی شهریاری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: پیگیری‌هایی در خصوص واردات انسولین به چند برابر قیمت اصلی از مدیران سازمان غذا و دارو داشتیم که گفتند شرکت خارجی انسولین قلمی را با قیمت غیر واقعی به ما می‌فروخته و مذاکراتی انجام داده اند که بعد از این با همان قیمتی که به سایر کشور‌ها عرضه می‌کند به ما هم بفروشد و اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی درباره تخلفات برخی مدیران وقت سازمان غذا و دارو برای چند سال واردات با قیمت غیر واقعی گفت: در مورد تخلفات هم قوه قضاییه، هم سازمان بازرسی و هم نیرو‌های اطلاعاتی ورود می‌کنند که برخورد‌های قابل توجهی هم تا کنون صورت گرفته است و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر شهریاری افزود: اکنون ما با کمبود انسولین قلمی مواجه هستیم و برای تأمین ارز و انتقال ارز آن هم مشکل داریم، از آنجایی که اغلب بیماران دیابتی تمایل به استفاده از انسولین قلمی دارند و مصرف آن برای بیمار آسان‌تر است باید برای رفع کمبود‌ها تلاش کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha