رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان فارس گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا روز جهانی معلولان به عنوان زمانی برای بیان مطالبات معلولان تحت‌الشعاع بحران کرونا قرار نگیرد.

روز جهانی معلولان تحت‌الشعاع کرونا قرار نگیرد

سلامت نیوز:رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان فارس گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا روز جهانی معلولان به عنوان زمانی برای بیان مطالبات معلولان تحت‌الشعاع بحران کرونا قرار نگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سعید فانی دوشنبه ۱۰ آذرماه در آستانه روز جهانی معلولان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: افراد دارای معلولیت در شرایط فعلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند این مشکلات را به مسوولان منتقل کنند.

او اظهار کرد: هرچند این مطالبات در طول سال دائما بیان شده و متاسفانه اقدامات چشمگیری در این خصوص انجام نمی‌شود اما باز هم ما به عنوان نمایندگان این قشر مظلوم وظیفه داریم تا آنها را مجددا  تکرار کنیم.

فانی خاطرنشان کرد: اکنون مشکل اصلی افراد دارای معلولیت در کشور عدم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بوده که مسوولان ذیربط عدم اختصاص بودجه توسط دولت به منظور اجرای آن را علت اصلی بیان می‌کنند.

افزایش تورم زندگی معلولان را با مشکلات جدی مواجه کرده است

مدیر انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس(منطقه جنوب)گفت: مشکلات معیشتی افراد دارای معلولیت در بحبوحه کرونا و با افزایش تورم موجود زندگی آنان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: مشکل تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی و بهداشتی، مسکن، اشتغال و به ویژه مشکلات معیشتی این روزها زندگی این افراد را شدیدا به مخاطره انداخته است.

کمک‌های معیشتی در حد تامین یک کیلو گوشت نیست

فانی ادامه داد: کمک‌های معیشتی دولت در حد تامین یک کیلو گوشت هم نبوده و دردی از افراد دارای معلولیت دوا نمی‌کند.

او تاکید کرد: این در حالی است که قیمت یک ویلچر معمولی با کیفیت نامناسب هم‌اکنون در بازار حداقل پنج میلیون تومان بوده که گاهی تا سی میلیون تومان هم می‌رسد.

این فعال حوزه حقوق معلولان اضافه کرد: قیمت یک دست یا پای مصنوعی حداقل بیست میلیون تومان و یک بریس معمولی بالای ده میلیون تومان است.

معلولان خانه نشینی را بر حضور در اجتماع ترجیح می‌دهند

فانی خاطرنشان کرد: وجود این مشکلات موجب شده تا افراد دارای معلولیت خانه نشینی را بر حضور در اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی ترجیح دهند.

او همچنین با اشاره به قطع سهمیه بنزین معلولان توسط دولت گفت: دولت در آستانه روز جهانی معلولان و به عنوان عیدی این روز سهمیه اندک ٤٠ لیتری معلولان را از این ماه قطع کرده است.

فانی تاکید کرد: علی‌رغم اقدامات انجام شده عدم مناسب سازی لازم در معابر و اماکن عمومی مطابق با قانون موجود و هچنین عدم استاندارد وسایل حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت از دیگر مشکلاتی است که بارها توسط نمایندگان تشکل‌های افراد دارای معلولیت تکرار شده اما وضعیت کنونی کماکان برای این افراد کماکان آزاردهنده هستند.

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان فارس تاکید کرد: تا زمانی که نگاه و نگرش مسئولان در مورد معلولیت و افراد دارای معلولیت تغییر نکند، به حتم شاهد تغییری در این وضعیت نخواهیم بود.

از سوی سازمان ملل متحد سوم دسامبر برابر با ١٣ آذرماه به عنوان روز جهانی معلولان نام گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha