سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 303904

یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضع هوای کشور پرداخت.

امروز و فردا در کدام شهرها باران می‌بارد؟

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی وضع هوای کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از میزان،کبری رفیعی  گفت: سامانه بارشی از ظهر امروز از سمت جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس بارش باران را به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: این بارش‌ها گاهی همراه با رعد و برق و در بعضی نقاط بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف را به همراه خواهد داشت. در اواخر وقت امروز هم بخش‌های مرکزی کشور بارش پراکنده را خواهند داشت.
 
این کارشناس ادامه داد: فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه بارشی شدت بیشتری خواهد داشت و علاوه بر این مناطقی که گفته شد در استان‌های ایلام، لرستان، همدان، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را هم در بر می‌گیرد و مناطقی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی هم فردا بارش پراکنده خواهد داشت.
 
رفیعی ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا در شمال و شرق خوزستان خواهد بود. لرستان و نیمه شمالی چهار محال وبختیاری هم باتوجه به شدت بارش‌ها شاهد آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای و همینطور جاری شدن روان آب خواهد بود. احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و بارش برف در مناطق کوهستانی و نیز احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در مناطق اصلی هم وجود دارد. همچنین کاهش دید را هم در گردنه‌های کوهستانی به همراه خواهد داشت.
 

 
وی افزود: روز پنجشنبه هم ادامه بارش‌ها را در غرب و جنوب کشور، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور خواهند داشت و روز جمعه نیز مناطق غربی خلیج فارس، بوشهر، بخش‌هایی از خوزستان، فارس و همینطور غرب کرمان، غرب گیلان و غرب دریای خزر بارش‌ها را دریافت خواهند کرد.
 
این کارشناس درباره هوای پایتخت هم گفت: تهران هم امروز در قسمت‌هایی ابری است همراه با مه صبحگاهی و گاهی افزایش ابر و وزش باد. حداکثر دما امروز در تهران به ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید و حداقل دما را نیز پیش بینی می‌کنیم فردا به ۵ یا ۶ درجه بالای صفر برسد.
 
وی ادامه داد: امروز صبح زنجان با دمای حداقل ۵ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان بوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha