مرکز قلب تهران، یکی از بیمارستان‌های تخصصی بیماری های قلبی عروقی در پایخت شناخته می شود که در ایام کرونا درگیر بیماران کرونایی شده است.

ماموریت مرکز قلب تهران در بحران کووید ۱۹/ نگرانی از قدرت ویروس

سلامت نیوز:مرکز قلب تهران، یکی از بیمارستان‌های تخصصی بیماری های قلبی عروقی در پایخت شناخته می شود که در ایام کرونا درگیر بیماران کرونایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان مهم‌ترین بیماری‌های غیر واگیر شناخته می‌شوند که با مرگ و میر زیادی همراه است. این در حالی است که مرکز قلب تهران، به عنوان یک بیمارستان تخصصی بیماری‌های قلبی، در دوران کرونا، درگیر بیمارانی شده است که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند و درگیر کووید ۱۹ شده‌اند.

حمیدرضا پورحسینی رئیس مرکز قلب تهران، با اشاره به روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور، گفت: ما مأموریت داشتیم علاوه بر اینکه بیماران قلبی را طبق گذشته پذیرش کنیم، بیماران قلبی که مبتلا به کووید ۱۹ شده‌اند را نیز پوشش دهیم و اگر احتیاج به بستری داشتند، بستری کنیم. به همین دلیل از همان اول اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: در مرکز قلب تهران یک هماهنگی و همدلی و همچنین روحیه ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی بین کارکنان و کادر درمان وجود داشت و با تمام توان در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان بودند.

پورحسینی با اشاره به مشخص نبودن حجم و ابعاد و قدرت ویروس که موجب نگرانی همه شده بود، ادامه داد: از خودگذشتگی همکاران ما اصلاً جنبه شعاری نداشت و ما در زمان جنگ هم شاهد این از خودگذشتگی و ایثار بودیم. ما از فضای مجازی برای برگزاری مراسم و درس‌های دانشگاهی استفاده کردیم و قطعاً در آینده هم بعد از کووید ۱۹ از این شبکه‌های مجازی می‌توانیم بسیار استفاده کنیم.

رئیس مرکز قلب تهران، گفت: بزرگ‌ترین حفاظت از خودمان و خانواده و جامعه این است که ماسک بزنیم و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

در همین حال، علیرضا حاج قاسمی مدیر اجرایی مرکز قلب تهران، به اقدامات این مرکز در روزهای آغازین شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سال گذشته دستگاه‌های تولید اکسیژن بیمارستان را تعویض کرده بودیم در نتیجه از نظر اکسیژن کمبودی نداشتیم.

وی گفت: درصد حمایت و مشارکت مردمی در بحران‌ها در فرهنگ و جامعه ما بسیار بالا است و همه کمک می‌کنند.

حاج قاسمی ادامه داد: با استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های مجازی توانستیم بسیاری از برنامه‌ها را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم. باید همچنان آموزش‌ها ادامه داشته باشد تا نگرانی و ترس کادر درمان و کارکنان از بین برود تا بتوانیم به بیماران بهتر رسیدگی کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت برای کووید ۱۹ باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های خاصی داشته باشد و برای این سیاست‌گذاری‌ها حتماً از بیمارستان‌هایی که درگیر این بیماری بودند نظرسنجی کند و این بیمارستان‌ها را دخیل کند.

مدیر اجرایی مرکز قلب تهران، تاکید کرد: با همه تحریم‌ها، کل کشور و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران توانست در مقایسه با کشورهای اروپایی در کنترل بیماری کرونا سربلند باشد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha