استاندار تهران از سیر نزولی پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های تهران خبر داد.

سیر نزولی پذیرش بیمارستانی بیماران کرونا در تهران

سلامت نیوز:استاندار تهران از سیر نزولی پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های تهران خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه فرمانداران استان تهران و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن قدردانی از فعالیت فرمانداران، روسای شبکه های بهداشت و درمان، سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری و همه دستگاه هایی که در مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری و مدیریت آن تلاش کرده اند، گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سلامت تعهد سیاسی همه ارکان حاکمیت است. در تامین سلامت همه ارکان حاکمیت اعم از خصوصی و دولتی باید پای کار باشند که حفظ و ارتقای سلامت محقق شود.

وی افزود: در مورد کرونا نیز باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. ۲۵ دستگاه در کنار فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا شرایطی را فراهم کرده اند که استان تهران مشکل عدیده ای در پذیرش بیمار نداشته باشد.

وی ادامه داد: کرونا یک تهدید است و مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی، برهم زدن آرامش و ... را ایجاد کرده اما برای استان تهران می تواند شرایطی را فراهم کند که به عنوان یک فرصت نگاهی به زیرساخت های بهداشتی استان داشته باشیم و عقب ماندگی تاریخی در نظام سلامت در تهران را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار تهران تاکید کرد: در کشور به ازای هر ۱۱۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد در حالیکه در تهران به ازای هر ۳۳۰۰ نفر یک خانه بهداشت وجود دارد. علاوه بر این در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک مرکز بهداشتی درمانی شهری وجود دارد در حالیکه در تهران به ازای هر ۵۲ هزار نفر یک مرکز وجود دارد.

وی ادامه داد: بی تردید می توانیم سلامتی را در پایه ترین و اساسی ترین نقطه که مرکز بهداشت و درمان روستایی است چک کنیم. لذا باید در جهت توسعه و تقویت این مراکز گام برداریم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه طرح بسیج محله محور باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها عملیاتی شود، افزود: باید همه ظرفیت ها را در اجرای این طرح بکار بگیریم و نگاهی اساسی به زیرساخت ها داشته باشیم.

کرونا مسئله امروز ما نیست و ممکن است خدایی نکرده سال دیگر بیماری دیگری داشته باشیم. باید تلاش و اقدام ویژه ای کنیم تا در جهت تامین زیرساخت ها در استان تهران تحول اساسی را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز فرمانداران گزارشات خوبی ارائه کردند. طرح بررسی و ارزیابی شده و در جهت تامین اهداف آن باید حرکت کنیم. هدف اصلی طرح بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت ها در شناسایی افراد بیمار و قرنطینه آنها است. لذا باید در کنار آن توسعه خدمات سرپایی و مراکز بستری را مورد توجه قرار دهیم.

بندپی تاکید کرد: سیر نزولی پذیرش بیمارستانی را شاهد هستیم. این موضوع باید تداوم پیدا کند. مهم نیست که همه جا را تعطیل کنیم و تعداد بیماران پایین بیاید. باید فعالیت ادامه داشته باشد و با افزایش آگاهی و شناسایی بیماران بتوانیم مدیریت این بیماری را محقق کنیم. از این پس جلسات با فرمانداران به صورت هفتگی و به تناوب برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha