سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 303952

بنابر تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت.

نرخ جدید ماسک سه لایه اعلام شد

سلامت نیوز: بنابر تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از وزارت صمت، جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاههای مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی بشرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد به منظور رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش یافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاههای زنجیرهای و اینترنتی و ... مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکتهای پخش نیز 8000 ریال تعیین شد که البته فروش به قیمت های پایینتر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

بر این اساس، تمام واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت های مصوب تعیین شده می باشند و در صورت عدم رعایت قیمت های مذکور از سوی هر یک از عرضه کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و بویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌شود.

شاسان ذکر است که قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از 1500 به 1300 و از 1300 به 1000 تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha