هر چند در مواردی مصرف آب مرکبات بر درمان سرماخوردگی مشاهده می‌شود، اما همیشه اینگونه نیست و نمی‌توان رابطه قطعی بین مصرف ویتامین C و درمان سرماخوردگی ترسیم کرد.

سلامت نیوز : یک فوق تخصص تغذیه گفت: ارتباط بین مصرف ویتامین C و درمان سرماخوردگی هنوز به اثبات نرسیده است.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: هر چند در مواردی مصرف آب مرکبات بر درمان سرماخوردگی مشاهده می‌شود، اما همیشه اینگونه نیست و نمی‌توان رابطه قطعی بین مصرف ویتامین C و درمان سرماخوردگی ترسیم کرد.

دکتر دانشور در ادامه خاطرنشان كرد: اما نباید غافل بود که مصرف ویتامین C به طور کلی به ارتقای ایمنی بدن کمک می‌کند و در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند نقش داشته باشد.

وی خونریزی لثه در زمان شست و شوی دندان‌ها را از مهمترین نشانه‌های کمبود این ویتامین در بدن عنوان کرد و با اشاره به اهمیت حیاتی این ویتامین در خصوص نیازمندی هر فرد به آن در طول روز اظهار داشت: دو عدد پرتقال یا یک قرص جوشان تمامی نیازهای بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند و تامین آن به سلامت دندان، پوست و فعالیت صحیح کبد کمک می‌کند که این سه مقوله و سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردارند.

این فوق تخصص تغذیه در پایان به منابع مهم غذایی این ویتامین حیاتی اشاره کرد و گفت: مرکبات از منابع غنی ویتامین C هستند، فلفل شیرین نیز منبع مهمی است اما در فلفل‌های تند ویتامین یاد شده به دلیل خاصیت تندی اکسیده می‌شود، همچنین سبزیجات پربرگ، قارچ و جوانه گندم دارای مقادیر قابل توجهی از این ویتامین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha