امروزه آزمون‌های شخصیت به قدری اهمیت پیدا کرده‌اند که در موقعیت‌ها، سازمان‌ها و تشکیلات مختلف برای مشخص‌کردن شخصیت یا رفتار فرد استفاده می‌شوند.

سلامت نیوز:امروزه آزمون‌های شخصیت به قدری اهمیت پیدا کرده‌اند که در موقعیت‌ها، سازمان‌ها و تشکیلات مختلف برای مشخص‌کردن شخصیت یا رفتار فرد استفاده می‌شوند. مهم‌ترین مشکل اکثر افراد شناخت‌نداشتن از خود، توانایی‌ها، نقاط قوت و نقاط ضعفشان است که در نتیجه آن به سمت روابط بین‌فردی و تعاملات محدود سوق پیدا می‌کنند. این مشکل، مشکل جدی در محل کار آنهاست و چنین محدودیت‌هایی سازندگی و بازدهی را به‌طور چشمگیری در فرد و در گروه کاهش می‌دهد. این مسئله، مسئله‌ای است که تست دیسک برای حل آن طراحی شده است، زیرا به شما کمک می‌کند تا خودتان را بشناسید و به سمت رشد شخصی بهتری حرکت کنید. در این مطلب از کاربوم (https://karboom.io) درباره تست دیسک بیشتر می‌خوانید.

شخصیت خود را با تست دیسک (DISC) بشناسید

مزایای تست دیسک در محل کار
مزایای تست دیسک در محل کار بی‌شمار است. شاید تناسب و ارتباط چشمگیر آن با محیط کار دلیل اولیه تأیید آن توسط بسیاری از مربیان، مشاوران و دیگران باشد. لیست مزایای این آزمون طولانی است و جنبه‌های مختلف تشکیلات اقتصادی، بهره‌وری و رشد کلی سازمان را پوشش می‌دهد. در ادامه تعدادی از مزایایی که با استفاده از آزمون دیسک به آنها دست خواهید یافت آمده است.
•    آزمون شخصیت به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را در تعاملات بین‌فردی بشناسید و آنها را بهبود دهید.
•    آزمون شخصیت همچنین به شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثرتری با همکاران خود تعامل داشته باشید. در نتیجه می‌توانید روابط مفیدتری داشته باشید.
•    بعلاوه، آزمون شخصیت به شما کمک می‌کند تا دریابید به چه چیزهایی نیاز دارید تا موفق‌تر شوید و در نتیجه راه را برای موفقیت و رشد شخصی شما باز می‌کند.
درک و آگاهی از شخصیت، توانایی، نقاط ضعف و نقاط قوت به شما کمک می‌کند تا به نقاط قوت خود مجال رشد بدهید و روی آنها تمرکز کنید. به همین دلیل است که آزمون شخصیت محبوبیت زیادی برای تشکیلات اقتصادی و کاربردهای فردی پیدا کرده است.


تحلیل تست دیسک در وبسایت کاربوم


پروفایل‌های (نمایه‌ها) شخصیت تست دیسک

پروفایل‌های (نمایه‌ها) شخصیت تست دیسک

هدف تست دیسک مشخص‌کردن پروفایل شخصیت شماست. پروفایل شخصیت دیسک چیست؟ پروفایل شخصیت به مجموعه‌ای از الگوها یا استایل‌های رفتاری اشاره دارد که فرد معمولا در آن قرار می‌گیرد. استایل یا پروفایل شخصیت می‌تواند سلطه‌گر، متقاعد‌کننده، با‌ثبات یا وظیفه‌شناس باشد.
اولین حرف از این شخصیت‌ها برای تشکیل واژه دیسک استفاده شده است و به همین علت، پروفایل شخصیت دیسک نامیده می‌شود. این آزمون و پروفایل شخصیت به این دلیل فراگیر است که مشخص می‌کند فرد چگونه رفتار می‌کند و می‌تواند برای مشخص‌کردن کارهایی که فرد در آنها بهتر از دیگران عمل می‌کند استفاده شود. سازمان‌ها معمولا از این آزمون شخصیت برای محول‌کردن کارها و مسئولیت‌ها به کارکنان در یک محیط کاری مشخص استفاده می‌کنند. دلیل آن این است که پروفایل شخصیتی شما نشان می‌دهد که می‌توانید به‌صورت مؤثر از پس چه‌کارهایی برآیید و چه کارهایی را نمی‌توانید مدیریت کنید.


آیا ممکن است که در بیش از یک پروفایل شخصیتی دیسک قرار بگیریم؟


البته که ممکن است؛ شخصیت شما می‌تواند تقاطعی بین دو پروفایل شخصیتی باشد. اما، یکی از این پروفایل‌ها همیشه بر دیگری غالب است، و در نتیجه آزمون دیسک آن پروفایل شخصیتی را به شما نسبت می‌دهد. دلیل آن هم این است که هر فرد در دنیا با دیگری متفاوت است و اگرچه برخی از افراد انواع مشخصی از رفتارها را دارند، دیگران رفتارهای دیگری نشان می‌دهند. بعلاوه، رفتارهای ما اغلب تحت‌تأثیر عوامل زیادی از جمله محیط، دوستان، روابط و غیره قرار می‌گیرد.
در خاتمه، همیشه ممکن است که پیش‌بینی‌های آزمون دیسک درست نباشد. دلیل آن هم می‌تواند عوامل مختلفی از ارزیابی اشتباه گرفته تا پاسخ‌های نادرست و استانداردهای نمره‌دهی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha