چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 303979

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مشارکت خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح محدودیت های کرونایی توسط دولت گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله پایان این بیماری نیست.

محرز: زنجیره انتقال کرونا قطع شده است

سلامت نیوز: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مشارکت خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح محدودیت های کرونایی توسط دولت گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله پایان این بیماری نیست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مینو محرز در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه این خبر خوشحال کننده است اما نگرانی من مربوط به پس از پایان محدودیت های دو هفته ای خواهد بود، اظهار داشت: ادامه روند موجود و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم سبب قطع زنجیره کرونا برای همیشه خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مردم نباید با توجه به کاهش موقت بیماری و آمار مرگ و میر فکر کنند که ویروس کرونا از بین رفته، گفت: مردم نباید خاطر تلخ پس از اردیبهشت ماه امسال را فراموش کنند زیرا به رغم اینکه در دو ماه ابتدای سال آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده بود به دلیل جدی نگرفتن آمار تلفات بیماری کرونا پس از خرداد تا ۱۰ روز پیش به مرز ۵۰۰ نفر هم رسید.

اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم همان آش و همان کاسه

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر اینکه اگر پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود همان آش و همان کاسه در انتظار مردم خواهد بود، اظهار داشت: به نظر من آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته زیرا به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز پیش روزانه حدود ۳۰ بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کرد این رقم به ۶ نفر رسیده است.

اجرای طرح محدودیت ها بسیار موثر بود

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اجرای طرح محدودیت ها از سوی دولت تاثیرات خوبی در کاهش و کنترل کرونا داشته، افزود: منع تردد بین شهری، جلوگیری از تردد شبانه و تعطیلی مکان های موجب تجمعات مردمی و دیگر سخت گیرهای اعلام شده با مشارکت خوب مردم سبب قطع زنجیره کرونا شد.

محرز با بیان اینکه مراجع مختلف در سطح کشور حکایت جدی از کاهش بیماری کرونا دارد، در خصوص ادامه تعطیلات توسط دولت برای هفته آینده نیز گفت: با توجه به برخی عوارض اجرای این طرح در خصوص مشکلات اقتصادی، بیکاری و آثار روانی آن موافق ادامه تعطیلات نیستم اما موافق ادامه اعمال برخی محدودیت ها از قبیل تعطیی رستوران ها، باشگاههای ورزشی و مکانهایی که موجب تشکیل تجمعات مردمی می شود، هستم.

مشکلات اقتصادی کمتر از کووید ۱۹ نیست

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه موضوع اقتصادی کمتر از کووید ۱۹ نیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از آثار منفی و مشکلات آن دسته از افراد که با تعطیلی کسب و کار آسیب پذیر هستند باید توجه جدی شود که در این صورت می توان اینگونه طرح ها را به خوبی تا ریشه کنی کرونا ادامه داد.

وی اظهار داشت: در مجموع علاوه بر مشارکت مردم اجرای طرح محدویت ها در قالب مسدود کردن جاده ها، جلوگیری از شب نشینی و دورهمی های خانوادگی با محدودیت تردد شبانه در حال حاضر شاهد کاهش و کنترل بیماری کرونا هستیم.

درخواست سازمان بهداشت جهانی برای پیش خرید واکسن کرونا

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص آخرین وضعیت تایید واکسن کرونا نیز گفت: شنیده ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی برای پیش خرید واکسن کووید ۱۹ به کشورهای مختلف دنیا پیشنهاد داده است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسن ایرانی نیز گفت: واکسن تولید شده به دست متخصصان ایرانی با موفقیت مراحل تست حیوانی را پشت سر گذاشته و منتظر نتیجه تست انسانی آن هستیم.

از زمان شیوع کرونا در جهان (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود ۶۲ میلیون نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید است.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

بر اساس این محدودیت‌ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می‌شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می‌کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت‌ها ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha