چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 303985

انواع گجت الکترونیکی مانند گوشی همراه ، لپ تاپ و تبلت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز هستند، اما این ابزارهای مدرن هم مشکلاتی را به همراه دارند به طوری که امروزه بیماری‌های ناشی از فناوری تبدیل به مشکلاتی همه گیر برای بیشتر مردم شده است. از جمله این بیماری‌ها:

5 بیماری‌ که گوشی و لپ‌تاپ ایجاد می‌کند

سلامت نیوز:انواع گجت الکترونیکی مانند گوشی همراه ، لپ تاپ و تبلت بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز هستند، اما این ابزارهای مدرن هم مشکلاتی را به همراه دارند به طوری که امروزه بیماری‌های ناشی از فناوری تبدیل به مشکلاتی همه گیر برای بیشتر مردم شده است. از جمله این بیماری‌ها:

 سندروم بینایی رایانه

به گزارش سلامت نیو به نقل از روزنامه خراسان ، یک ساعت خیره شدن به مانیتور می‌تواند به سندروم بینایی رایانه‌ای منجر شود، از جمله خستگی چشم، سردرد و تاری دید. برای رفع مشکلات سعی کنید میزان تابش نور مانیتور را کاهش دهید و مرتب پلک بزنید. در ضمن باید بدانید که خیره شدن طولانی مدت منجر به خشکی چشم و مشکلات متعاقب آن خواهد شد.بهتر است که هر ۱۵ دقیقه یک بار چشمانتان را برگردانید و به یک نقطه دور خیره شوید. 

التهاب تاندون شست

گزارش های مبنی بر افزایش التهاب تاندون شست در نتیجه استفاده زیاد از گوشی همراه و رایانه به مراتب بیشتر شده است. علایم هشدار دهنده این بیماری شامل سوزن سوزن شدن یا بی حسی است. بهترین کار پیشگیری است. به این منظور سعی کنید بین کار مرتب وقفه ایجاد کنید و هر ۱۵ دقیقه یک بار انگشتان را استراحت و خیلی آرام ماساژ دهید.

  وضعیت بد بدن

نشستن در حالت قوز کرده پشت میز در تمام طول روز می‌تواند منجر به کمر درد شود.یکی از مشکلاتی هم که ماندن و نشستن در یک وضعیت برای بدن ایجاد می‌کند مشکل عصب باریکش یا عصب ضربه زننده است که یک مشکل آزار دهنده است. برای جلوگیری از این  مشکل هر چند دقیقه یک بار وضعیت خود را عوض کنید. 

آرنج تلفن همراه

یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر کاربران تلفن همراه شود، بیماری آرنج تلفن همراه یا وضعیت عصبی آرنج ناشی از آن است.مهم نیست که تلفن همراه شما چقدر هوشمند است، اما آرنج تلفن همراه به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن افراد به دلیل خم کردن آرنج به مدت طولانی برای نگه داشتن تلفن همراه ، دچار آسیب در عصب این بخش از بدن می‌شوند.

 پرخوری

رسانه‌های اجتماعی پر از تصاویری جذاب از غذا‌ها و به خصوص غذا‌های ناسالم و فست فود‌ها هستند.این تصاویر سرگرم کننده هستند، اما می‌توانند اشتهای شما را تحت تاثیر قرار دهند. این وضعیت  نه تنها به طور غریزی باعث تشویق افراد به خوردن غذا‌های ناسالم  می شود بلکه باعث می‌شود کاهش وزن، رژیم غذایی سالم و ایجاد عادات خوب غذایی برای این افراد به شدت سخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha