چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 303995

بیماری کرونا گرفتاری‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، از جمله آثار مستقیم و غیر مستقیمی روی موضوع سکته مغزی داشته است.

کرونا چگونه سبب سکته مغزی می‌شود؟

سلامت نیوز: بیماری کرونا گرفتاری‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، از جمله آثار مستقیم و غیر مستقیمی روی موضوع سکته مغزی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، متاسفانه به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علایم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌های آن‌ها به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند بنابراین احتمال از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی وجود دارد و این مسئله می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد.

نتایج بعضی ازتحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کرونا می‌تواند سبب افزایش غلظت خون و احتمال لخته سازی در رگ های بدن شود و به عبارتی ریسک حوادث عروقی را چه قلبی و چه مغزی افزایش دهد که این مسئله تاثیر مستقیم ویروس کووید ۱۹ بر موضوع سکته مغزی است. بر همین اساس برای پیشگیری از بروز سکته مغزی در بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که ویروس کووید ۱۹ سبب التهاب زیادی در بدن شده باشد داروهای ضد لخته توسط پزشکان برای بیمار تجویز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha