آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۶۵ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۴۲ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۲۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

شمار مبتلایان کووید ۱۹ از ۶۵.۵ میلیون نفر گذشت

سلامت نیوز: آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۶۵ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۴۲ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۲۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۴۵ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۷۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۱۴.۵ میلیون مبتلا و بیش از ۲۸۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۹.۵ و ۶.۴ میلیون مبتلا، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.
تعداد جان‌باختگان این بیماری در انگلیس از ۶۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در قاره سبز داشته است. به علاوه هم‌اکنون ایتالیا و فرانسه نیز بیش از ۵۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده‌اند.
همچنین بنابر آمار رسمی، ایران، اسپانیا و روسیه نیز تاکنون آمار بیش از ۴۵ هزار جان‌باخته را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۱۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۹۶ مبتلا، ۲۸۲ هزار و ۸۲۹ قربانی
۲. هند: ۹ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۸۰ مبتلا، ۱۳۹ هزار و ۲۲۷ قربانی
۳. برزیل: شش میلیون و ۴۸۷ هزار و ۵۱۶ مبتلا، ۱۷۵ هزار و ۳۰۷ قربانی
۴. روسیه: دو میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۴۶ مبتلا، ۴۱ هزار و ۶۰۷ قربانی
۵. فرانسه: دو میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۳۱ مبتلا، ۵۴ هزار و ۱۴۰ قربانی
۶. اسپانیا: یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵۹۱ مبتلا، ۴۶ هزار و ۳۸ قربانی
۷. انگلیس: یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۳۴ مبتلا، ۶۰ هزار و ۱۱۳ قربانی
۸. ایتالیا: یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۸۲۹ مبتلا، ۵۸ هزار و ۳۸ قربانی
۹. آرژانتین: یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۳۲ مبتلا، ۳۹ هزار و ۳۰۵ قربانی
۱۰. کلمبیا: یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۲۲ مبتلا، ۳۷ هزار و ۳۰۵ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۴ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌ و پس از ایالات متحده، هند و برزیل که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، همچنین کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، آلمان، لهستان و ایران نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
انتهای پیامش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha